Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Eftersom det är flera frågor i samma tråd, så tänkte jag ta alla flugor i en smäll, så vet jag inte vart jag ska placera tråden.

Jag är ute efter Fxpansion Guru till MAC, kan tänka mig köpa det! Men på deras hemsida så står det att det är "no longer available"? Hur kan man då få tag på det? bara genom att ladda ner? har även testat det då det inte finns att köpa på deras hemsida och det funkade inte speciellt bra. Får detta meddelande på alla filer jag försöker installera "Alert - Guru data folder not found. Please select a new data folder".

Skulle vara uppskattat om någon kunde hjälpa mig med detta!

Sedan så har jag precis införskaffat nya DJ spelare och mixer och har förtillfället endast studio monitorer och det låter skit när jag mixar i dem. Därför undrar jag: har ni några tips på bra högtalare som inte kostar FÖR mycket som är grymma att stå och mixa på?

Jag behöver dessutom något form av "stand" till dessa, då det sparar plats och ökar känslan för mig. Kommer att ha 3st spelare. Jag kollade in på DJStandz och såg denna:

, dock så kostar den svinmycket och går ej att beställa till Sverige tydligen. Finns det någon lösning här i Sverige som erbjuder ungefär samma design? Eller har någon något tips på hur man kan lösa det / snickra ihop eget, eller något?

Sist men inte minst, har jag kikat på lite studiotips och kollat lite på SSL compressorer, är det värt att investera i en? finns det bara rackmonterade? Har kollat runt och ser ut som att dem är EXTREMT dyra.

Ledsen för mycket frågor, men har funderat rätt mycket över detta. Alla svar på frågorna uppskattas enormt!

Ha en fortsatt trevlig dag.

Mvh

Jonatan

Annons
sadomachine (oregistrerad)
Postat

Skulle tro att Guru inte finns längre för nu har dom ju släppt GEIST istället som ska vara större och bättre på alla vis.

SSL kompressorer är kanske lite overkill att börja med...., eller du kanske redan har nån kompressor?

Postat

Tack! Skönt att slippa leta vidare efter Guru. Visste inte att Geist var det nya. Supertack! SSL kompressor har jag ej, och jag är nybörjare, så jag behöver det egentligen inte, men vill ändå ha för att det ska låta så bra som möjligt från scratch. Kikade in på Thomann och där kostade det 24.000. Vet att jag inte ens borde leta, men prylbög som man är 😛

Postat

Någon av er som använder er av Geist? köpte det nyss, men förstår inte varför inte Geist Factoryn inte visas. Under "Content" är det helt tomt. Hjälp?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.