Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Jag har inte använt Logic(version 9) så länge men har testat runt lite och spelat in lite genom en mikrofon och även linat gitarrer och det funkar bra. Mitt problem är nu hur jag ska spela in mitt piano. Jag har ett digitalpiano(Casio PX-130) som har något inbyggt midi-interface som jag kopplar via usb in i min dator. Vad är sedan nästa steg? Jag har aldrig gjort något med MIDI innan och vet inte ens var jag ska börja. Jag antar att jag ska försöka hitta enheten på något sätt men vet inte hur. Jag tänkte att jag skulle starta ett midi-spår och sedan koppla in enhet dit men det verkar inte funka så, eller? Jag har googlat endel men inte hittat nån direkt hjälp. Jag hoppas nån kan hjälpa mig.

Tack på förhand! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde räcka med att välja en valfri instrument-kanal, gå in i mixerna och välja tex EXS 24, välja valfritt ljud/instrument och "rec"-markera kanalen. Sen är det bara att börja lira. Om du har keyboarden kopplad med USB så tror jag att det ska funka "per automatik"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Får det inte att funka tyvärr, testade som ni skrev. Det verkar ju som att logic inte hittar min piano. USB-kontakten verkar finnas där då pianots lilla hårddisk tycker upp i min Finder. Kan man inte kolla i Logic nånstans och se enheten så att jag vet att den hittar den? Jag har förövrigt en macbook pro med ett USB-ljudkort, kanske blir konstigt med två st olika USB-enheter i Logic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...