Jump to content
Annons

Nybörjar söker synth


The Brat

Recommended Posts

Tjenare

Jag älskar att hålla på att experimentera med olika instrument och nu har det fallit över till synthar och pianon. På grund av min oerfarenhet om marknaden så vänder jag mig till er.

Så vad jag letar efter är en synth som helst: (kan bortse från vissa punkter om priset drar iväg)

- funkar att spela in med (använder mig av ett M-audio Fast Track Pro för att spela in gitarr, bas och sång så jag kanske även skulle kunna använda detta för att spela in synthen)

- går att använda live

- min största fokus ligger på piano delen och även violin/cello-ljud så jag behöver inga jätte mängder med ljud

- känner inte heller att jag är i något större behov av alla rattar och knappar som kan finnas men det hade nog vart bra att kunna pröva ett par stycken

- behöver inte vara ett midi-klaviatur

Har tänkt mig under 2000:- lappen om det är möjligt. Tror ni att ni kan hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns inte många/någon synth som har bra pianoljud för under 2000kr tyvärr

Kanske en kurzweil k2000 om du har tur för det priset, men det är definitivt ingen bra första-synth med tanke på alla funktioner och hur svår-använd den är

Om jag ignorera din strama budget så skulle jag föreslå en Nord av någon form men då får väll pappa betala antar jag ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag köpte en Casio CDP200 för 1500:- hehe. 88 vägda tangenter. 10 ljud som låter ungefär som de beskrivs.

För 2000:- får du ungefär det du betalar för.

Om det ska bara pianobaserad så är det ju alltid skönt att ha 88 tangenter.

Det är definitivt begagnad marknaden du ska scanna av.

En cs1x kan man ju rekommendera som ovan men den är väldigt plastig i ljudet. Jag har en sån om du ändå skulle vilja ha den. Du får den för 1200:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...