Jump to content
Annons

Samma note velocity


Axel92

Recommended Posts

Hallå!

Jag ska spela live på ett midiklaviatur kopplat till min dator med Logic och undrar om man kan få samma note velocity oavsett anslag? Ljudet jag har låter nämligen väldigt olika beroende på hur hårt man spelar. Jag vill ha det jämnt och fint =)

MVH Axel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns ingen sådan inställning på klaviaturet. Pluggen jag använder heter Sylenth1 men kan inte hitta någon sådan inställning där heller. Någon som vet om det finns eller hur jag kan göra?

Du kan ju enkelt fixa till det i efterhand. Öppna midisekvensen, markera alla midinoter (tryck CMD+A), välj velocityverktyget (så att muspekaren får ett litet v). Sen håller du in Alt-knappen medan du drar upp eller ned på en av noterna. Då kommer alla noter få samma velocity som den noten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ju enkelt fixa till det i efterhand. Öppna midisekvensen, markera alla midinoter (tryck CMD+A), välj velocityverktyget (så att muspekaren får ett litet v). Sen håller du in Alt-knappen medan du drar upp eller ned på en av noterna. Då kommer alla noter få samma velocity som den noten.

Jo, men problemet är att jag ska spela det live.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kör ju jag en äldre version än du, men om du klickar på en tom yta i arrange, så får du upp parametrarna för "MIDI THRU" i inspectorn, ändra "Dynamics" till FIX så får all inkommande MIDI velocity-värdet 64, sen är det bara att höja eller sänka "Velocity" till önskat värde. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...