Jump to content
Annons

MOTU 828mk3 Hybrid


Soup DeLuxe

Recommended Posts

Hej!

Jag blir inte riktigt klok på det här- på papperet ser den här produkten riktigt bra ut med ett pris (typ 7000SEK) som lockar.

MEN! Som PC- snubbe blir jag lite misstänksam! läser man om produkten på MOTUs hemsida så inser man att den i o f s är kompatibel med både PC och MAC, men samtidigt så inser man när man läser NEDAN att om man tillhör PC- världen så går man miste om en massa mjukvara:

-

The 828mk3 provides cross-platform compatibility with Mac and Windows and all of your favorite audio software and host-based effects via WDM/ASIO/Core Audio drivers. Or you can use the included AudioDesk workstation software for Mac, with 24-bit recording/editing and 32-bit mixing/processing/mastering.

-

Finns det någon med PC därute som kör den här burken som vet om man missat något väsentligt eller inte? Kanske någon med MAC som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du redan något DAW-program som du trivs med, så är det väl inte vidare intressant om det följer med ett sådant eller inte...? 😉

Audiodesk är förmodligen en bantad version av MOTU:s Digital Performer (som också bara är till Mac), misstänker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Audiodesk är förmodligen en bantad version av MOTU:s Digital Performer (som också bara är till Mac), misstänker jag...

korrekt

dp är riktigt trevligt att jobba med men desk är bara den bantade audiodelen - ingen midi

du får mer i reaper för $60

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - jag har inte använt det själv, men generellt är MOTU:s prylar bra, så jag är ganska säker på att det är riskfritt att köpa en sådan burk. 🙂

För många år sedan var MOTU extremt Mac-inriktade och PC-förare fick vara glada om det kom drivrutiner typ något år efter att alla andra tillverkare hade drivrutiner till nya operativ, men numera är de betydligt mer PC-vänliga. Tänkte bara nämna det, eftersom det kan finnas de som undviker MOTU på grund av hur det var anno dazumal... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört att detta ska vara ett toppen ljudkort. Har kollar runt och skrivit i olika forum. Ligger i klass med Rme Fireface 800. Jag har beställt ett. Sneglat mellan Rme fireface 800 och Motu 828 Mk3 hybrid mm. Vågen föll över till Motu. Känns toppen med både firewire och usb. Framtidssäkert? Jo, kanske. Kortet klara massor. Ska ha det till Mac.

Tror inte man hittar ett bätte kort i samma prisklass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Motu har alltid varit så, deras sequenser är ju rätt poppis bland macägare i staterna.

Du behöver dock inte oroa dig - har haft 828 mk2 och mk3 i många år och det fungerar kanon med windows.

Det kommer nya drivrutiner osv regelbundet.

Bundlade program är ju mest junk ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick svar av MOTU i fredags (killen kallade sig Magic Dave...) som bekräftade vad ni sagt: ingen skillnad i funktionalitet mellan PC- MAC- versionen. Det enda som skiljer är precis sm ni sagt att MAC- folket får med en LE- bundling av AD.

Jag lutar åt att skaffa det här interfacet även om jag konstaterar att RME får sjukt bra recensioner. MOTU får också bra recensioner och det skiljer ju typ 3000 i pris dem emellan och kan inte se vad som skulle motivera det.

Tack för feedback alla goa gubbar på forat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...