Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenna

Jag och några polare har precis börjat spela in en demo och ett vi har stött på ett väldigt tidskrävande problem. När t.ex. trummisen ska börja lägga trummorna till en slaskgura så måste vi kräma på uta hellsinki för att han ens ska höra vad han spelar till. Tar verkligen död på tid, lust och koncentration. Är det någon som har bra tips på bra dämpade lurar eller kanske någon annan billigare lösning till detta problem?

tackar för all hjälp! // jakkieboy

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Inearpluggar a al Sennheiser CX300 och hörselskydd modell snickare.

Postat

Hallå!

Jag har Sennheiser hörlurar där själva högtalarelementen är inbyggda i Bilsom Viking hörselkåpor. Låter extremt bra! Kan inte hitta dessa nu, så jag tror de har slutat att tillverka dessa. Finns liknande från Vic Firth (med de låter inte lika bra), och ett märke som heter Extreme Isolation som finns i olika modeller med olika dämpning.

Extreme Isolation hörlurarna

Vic Firth lurarna

Fördelen är att trummisen inte blir döv plus att ni slipper klick och slask-spår som läcker in i mikrofonerna när ni spelar in. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.