Jump to content
Annons

M-audio fast track ultra Hjälp


a420305

Recommended Posts

Annons

Jepp. Jag har haft sex olika ljudkort om vi räknar med de inbyggda. Utan tvekan är det nämnda ljudkortet M-Audio FTU det som krånglat minst.

Min tanke är att du ska stänga av hela datorn inkl alla kringutrustning som detta ljudkort t.ex. Koppla in grejerna igen och se till att du sätter in ljudkortet då i den usb-port som du använde när det fungerade!! Om man sätter i usb-prylar i första bästa lediga usb-port bara, så kan det bli problem ibland.

Får förutsätta att du har rätt drivrutiner. Att du markerat att det är M-Audio FTU du ska använda i "ljud- o ljudenheters kontrollpanel" som nås från aktivitetsfältet nedtill på skärmen i Win XP Pro (vet int eom det kallas samma sak i Win 7).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat det du sa men utan resultat.

Vissa gånger händer det inte ett skit men,

en av fem så får jag meddelandet "unknown usb device har hittats".

Tittar man i enhetshanteran så finns fel koden 43.

Det går inte att uppdatera drivrutinen via enhetshanteran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att INTE ha ljudkortet M-Audio FTU inkopplat rent fysiskt i datorn när du påbörjar installationen!!

Börja med att LADDA NED = SPARA de senaste drivrutinerna till ljudkortet från M-Audios officiella webbsida!

OM du installerar drivrutiner från M-Audios webbsida och inte från en medföljande CD, dubbelklicka filen

med ens den har slutat att nedladdas.

Du bör nu få upp installationsinstruktioner på skärmen framför dig.

OBS!!! När det kommer upp varningsrutor om att drivrutinen INTE har godkänts av Windows Logo Testing eller

att programmet INTE är en tillförlitlig applikation, så ska du klicka FORTSÄTT ÄNDÅ eller på INSTALLERA -

för att fortsätta installationen. Det är inte alla ljudkort som hunnit testas nämligen, men det är ingen

fara - så blir det för ALLA med detta M-Audio FTU-ljudkort inkl mig själv. Det är ljudkortet som sådant

som inte genomgått godkännandet och inte bara ditt specifika exemplar av det. Men det är många ljudkort

dylika meddelanden kommer upp hos, det gällde även mitt tidigare ljudkort från Emu t.ex.

När installationen är klar klickar du på FINISH.

Först i DETTA LÄGET(!) ansluter du ditt M-Audio FTU till vägguttaget och till en ledig USB2-port på datorn.

Ta gärna då SAMMA usb2-port som du nyss försökt med. I sämsta fall kan vi då åtminstone bekräfta att det är

fel på just den usb2-porten.

TRYCK IN power-knappen baktill på M-Audio FTU.

Ser att du använder Windows 7 och antar att det är en "fortsättning" av Windows Vista, vilket innebär att

du nu ska ha ett fungerande system. Hade du använt "gamla" Win XP, som jag gör, hade du fått böka lite till.

OBS!!!!!!!!! När du hämtar drivrutin från M-Audios officiella Webbsida så tänk på att verkligen hämta RÄTT

drivrutin. Det kan ju helt enkelt vara så att du försöker med en gammal drivrutin eller ännu värre, till

ett annat operativsystem...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har provat det du sa men utan resultat.

Vissa gånger händer det inte ett skit men,

en av fem så får jag meddelandet "unknown usb device har hittats".

Tittar man i enhetshanteran så finns fel koden 43.

Det går inte att uppdatera drivrutinen via enhetshanteran.

Kortet kan vara väck, mitt andra kort är på lagning...fast då sa datorn okänd enhet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...