Jump to content
Annons

Liten presentation


trillebit (oregistrerad)

Recommended Posts

trillebit (oregistrerad)

Ja hallÄ ja !

TÀnkte bara presentera mig, skriver under Trillebit, lagar tÀnder dagtid, pysslar med musik pÄ ledig tid, har spelat pÄ amatörnivÄ lite hÀr Ä var och styr lite Ät att kunna prÀga in lite kuliga musikaliska (?!?) infall i min nya laptop.

Är just nu pĂ„ jakt efter nĂ„gon form av audio/midi firewire burk för att fĂ„ lite styrning mellan mina infall och min stackars dator.

MÄ lyckan följa era reglage !

Trillebit

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
trillebit (oregistrerad)

HallÄ ja INSOLITUS !

Har tyvÀrr lite mer latency i svaren mina Àn jag önskar ha i min musikburk.

Jo vilken musik jag spelar, tja jag Àr lite gitarrbaserad (inga originalitetspoÀng dÀr inte...), har Àven spelat munspel i bluesband och trummor ett antal Är i studentorkester, sÄ dessa instrument lÀr vÀl premieras.

Har faktiskt börjat spela altsax i vuxen (nÄja) Älder och hoppas kunna lÀra mig till en nivÄ sÄ jag kan lÀgga in en och annan bap-du-dap i nÄgon snygg kvint eller sÄ och jag bor ihop med en trombonist sÄ lite blÄs hoppas jag pÄ med tiden.

Utöver detta sÄ trivs jag med Massive attack beats, Rammstein ös, Gets softsax, Allt som Johan Norberg nÄgonsin spelat eller producerat ljudbild till, Farmers market busarrangemang och rejÀla intressanta harmonier.

Önskar dock minimera utrustningen i möjligaste mĂ„n, styr just nu mer Ă„t att spela in audio, men kommer sannolikt gradvis förlora mig in i midivĂ€rldens oĂ€ndliga effekter.

Söker schysst audio/midi/gitarr burk med phantom power matning som Àr lÀtthanterlig nog för ett blÄbÀr som jag. Kommer nog satsa pÄ cubase som mjukvara. Datorn min Àr pÄ 40 GB med 512 Ram och pentium 4 och Windows XP

hoppas det rÀcker en bit pÄ vÀgen.

Nu skall jag ej slösa mer utrymme !

Alla tips Àr vlkomna !

Trillebit

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...