Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Antar att fler Àn jag fick den i julklapp... Vad tycker ni?

För mycket tjat om hur fantastiskt det Àr med knark. Otroligt att Stones i alla Är bara fortsatt att fylla de allra största arenorna jorden runt. I snart 50 Är har de gjort sÄ, och gör det Àn, en bedrift ingen annan artist nÄnsin kommer att göra nÀr Stones till slut Àr finally nedgrÀvda. Utan affÀrsmannen Mick Jagger hade nog Keith varit nergrÀvd för lÀnge sen.

Förutom all sargande om det fina knarket finns det en hel del intressant ocksÄ. Tex hur de spelade in Wild Horses med flera lÄtar pÄ en 8-spÄrs bandare. Keith R verkar tycka att just Ätta spÄr Àr det ultimata för ett band pÄ 5, 6 personer. NÀr det blev 24-kanals teknik tyckte han tekniken tog över fokus frÄn musiken. Kanske ligger vÀldigt mycket i det? De bÀsta Stonesskivorna Àr ju de Àldre. Antar att ni som gillar KISS tycker lika om deras album?

Undrar hur mycket han blÄljuger i boken? Jag har förut lÀst att Mick o Keith har snott mycket av de andra i Stones, sen har de satt sig sjÀlva som kompositörer, detta gjorde att Bill Wyman hoppade av. Bla har jag lÀst att Jumpin Jack Flash jammades fram under en hel dag i replokalen av enbart Brian, Bill och Charlie, en dag nÀr Jagger o Richards inte dök upp förrÀn pÄ kvÀllen. LÄten spelades sen in mycket snabbt och gavs ut som singel direkt, med Jagger Richards som lÄtskrivare enligt ettiketten. Nu i boken hÄller han "Flash" som han kallar den för den bÀsta av deras lÄtar, med det bÀsta riff han kommit pÄ. Jag tror det Àr ren bullshit, det var Brian och Bill som byggde riffet, och grundbeatet byggdes förstÄs upp av de tvÄ plus Charlie. Charlie och Bill har ju varit de som gjort alla deras succeer möjliga, sÄ hur fan kan de "Glimmer Twins" vara sÄ sÄ jÀvla svinaktiga under alla dessa Är att de bestulit sina nÀrmaste vÀnner pÄ miljoners miljoner i royalties?

Jag har bara lĂ€st halva boken Ă€n, det finns nog mer att dryfta. De Ă€r i alla fall ett musikalist fenomen större Ă€n alla andra. Och Wild Horses en ruskigt bra lĂ„t. Åtta spĂ„rs inspelning Ă€r bĂ€st, sĂ„ har jag ocksĂ„.

Annons
Postat (redigerat)

Detta var en intressant frÄga/tankegÄng. Ska köpa denna bok.

Har lÀst Barry Miles bok dÀr han intervjuat Paul McCartney under nÄgra Är, och

dÀr framkommer det varken han (Paul) eller John alltid kom ihÄg vem som gjort vad pÄ

lÄtarna.

Det Àr vÀl antagligen Àven sÄ med Stones-gÀnget; vem kommer ihÄg allt - de var ju precis

som Beatles ganska stenade hela tiden. Men, det Àr ju vÀldigt kul lÀsning!

Men dom har ju rÀtt i en sak: Ätta kanaler duger.

Redigerat av Sleap
Postat

Skall inhandlas efter jag lÀst klart Chuck Berrys sjÀlvbiografi(julklapp)

Postat

Är den vĂ€lförfattad dĂ„? Kul liksom?

SjĂ€lv har jag lĂ€st ett par av han vahannuheter (Motley CrĂŒe The Dirt, Jenna Jamesson), och dem gillar jag tĂ€mligen villkorslöst ur ett litterĂ€rt/journalistiskt perspektiv, dĂ€remot sĂ„ tycker jag att Lemmys sjĂ€lvbiografi var rĂ€tt slĂ€t som lĂ€sning (Ă€ven om anekdoterna och faktabitarna kan vara kalenderbitarintressant).

Postat

Är den vĂ€lförfattad dĂ„? Kul liksom?

SjĂ€lv har jag lĂ€st ett par av han vahannuheter (Motley CrĂŒe The Dirt, Jenna Jamesson), och dem gillar jag tĂ€mligen villkorslöst ur ett litterĂ€rt/journalistiskt perspektiv, dĂ€remot sĂ„ tycker jag att Lemmys sjĂ€lvbiografi var rĂ€tt slĂ€t som lĂ€sning (Ă€ven om anekdoterna och faktabitarna kan vara kalenderbitarintressant).

Klart lÀsvÀrd Àven om han hyllar heroin alldeles för mycket. Det var visst lÀnge sen de slutatde spela in i riktiga studios, de tar grejer dit de Àr och jammar i stÀllet. Han gör narr av Jagger, för han var den enda som ansÄg att de skulle hÄlla till i "en riktig studio med glasruta in till mixrummet"...laugh.gif

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.