Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej å Hallå.

Går det att lägga tex ett reverb på alla spår som man har lagt i en group canel??

I mitt fall har jag 4 gitarrspår. Jag skulle villja ha samma reverb,EQ etc utan att behöva gå från spår till spår. Fattar ni hur jag menar? 😉 ..tapar nästan tråden i tråden. 😛 Det vore väldigt praktiskt om det gick.

Henrik

Redigerat av Duende
Annons
Postat

Du gör precis likadant som på en vanlig kanal...markera spåret och klicka runt i listan till vänster.

// David

Postat (redigerat)

Hallå. Jag måste like förb klick på vart och ett av spåren för att lägga ett reverb på alla 4. Det är ju det jag vill slippa. Det verkar ju inte hjälpa att hålla cltr,alt och trycka runt heller. Det blir ju bara ett spår i taget ändå. Jag måste ha missat något. 😛😉

Henrik

Redigerat av Duende
Postat

Otroligt 🙂 tre inlägg utan att nån ger ett svar som kan vara till hjälp. 😲

Prova att göra så här;

* Skapa en group channel och en FX channel

* Döp för enkelhetens skull groupkanalen till "guror" el. liknande

* Döp oxå FX-kanalen till "guror-FX:s" el. liknande

* Välj effekter för FX kanalen (ex reverb A)

* Gå in på edit i group kanalen och välj "fx-reverb A" som send (höger om eq för varje kanal), och sätt den på max dvs 0,00 dB

* öppna mixern F3 och gå in i varje gitarrkanal och välj "guror" som send på varje kanal och sätt dessa till 0,00dB eller önskad nivå.

Detta borde funka! 🙂

Mvh / djonas

Postat

Om kopplat fyra audiospår till ett groupspår så räcker det med att lägga insert effekter på groupspåret för att samtliga spåra skall påverkas.

Kolla först upp så att alla fyra audiospår verkligen använder groupspåret som utgång. Sedan lägger du de effekter du vill ha på groupspåret, ändera som inserts eller som sends.

/Majken

Postat

jaha. det misslyckades ingenting går in i Group chanel. Alla spår ligger där.

...jaha.. Man får väl fortsätta trycka lite till.. 🙂

Postat
Kolla först upp så att alla fyra audiospår verkligen använder groupspåret som utgång.

http://www.majken.se/cubase/graphics/186.jpg <-- Längst upp på mixern ser du Stereo In och Stereo Out, välj Group1 istället för Stereo Out, Bus 1 eller vad utgångarna nu heter på det ljudkort du använder. I Cubase SE/SL1/SX1 ser det lite annorlunda ut, då hittar du inställningen för varje spår längst ned på mixern.

/Majken

Postat

jag har fått till det lite nu..det låter i rätt kanal iallefall

🙂😄

Man tackar!! 😄 Resten av mixen kvar bara. :rolleyes:

Henrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.