Jump to content
Annons

Problem med Mbox2 Mini


Wrazxc

Recommended Posts

Tja

Har precis köpt en Mbox2 Mini och installerat Pro tools (LE 8.0.3) och allt lirar bra i ljudprogram. Men det lirar inte i windows eller i andra program.

När jag går in på "Sound and Audio Devices" i kontrollpanelen så är det mitt interna ljudkort som är förvalt. Men om jag går in på "Audio" och väljer Mboxen istället och verkställer och sedan går tillbaka på "Volume" så står det "No Audio Device"

Och jag får som sagt inte ur ett knyst ur högtalarna så länge jag inte är inne i Proo tools eller liknande. Jag har surfat runt lite och om jag förstår det rätt så måste man ha någon form av andra driverruter (Asio eller Wavedriver?). Men jag hittar inga sådana till Windows XP, Pro tools 8.0.3 samt Mbox2 Mini.

Någon som har liknande problem eller en lösning tro?

Tack för hjälpen på förhand

MVH:Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja

Har precis köpt en Mbox2 Mini och installerat Pro tools (LE 8.0.3) och allt lirar bra i ljudprogram. Men det lirar inte i windows eller i andra program.

När jag går in på "Sound and Audio Devices" i kontrollpanelen så är det mitt interna ljudkort som är förvalt. Men om jag går in på "Audio" och väljer Mboxen istället och verkställer och sedan går tillbaka på "Volume" så står det "No Audio Device"

Och jag får som sagt inte ur ett knyst ur högtalarna så länge jag inte är inne i Proo tools eller liknande. Jag har surfat runt lite och om jag förstår det rätt så måste man ha någon form av andra driverruter (Asio eller Wavedriver?). Men jag hittar inga sådana till Windows XP, Pro tools 8.0.3 samt Mbox2 Mini.

Någon som har liknande problem eller en lösning tro?

Tack för hjälpen på förhand

MVH:Niklas

Testa att köra med 8.04 drivrutinen till mboxen. Du behöver inte upgradera hela pro tools, bara drivrutinen till ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...