Jump to content
Annons

Much


Reason

nåt att ha?  

15 röster

  1. 1. nåt att ha?

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Much (short version)

ARTIST/GRUPP: Dennis

GENRE: Disco/house

LÅTLÄNGD: 3.39

KOMPOSITÖR: Dennis

PRODUCENT: Dennis

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.1 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Borttagen, blev inte bra. slänger eller gör om. tack alla som lyssnade

Om någon har lust att lyssna och tycka lite om vad som helst?

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan egentligen för lite om genren men kommenterar lite ändå.

Skönt beat och allt ligger gött i mixen. Skulle vilja ha ett parti som bryter mer mot resten av låten så den blir mindre enformig. Men detta är inget som skiljer sig mot andra liknande låtar jag lyssnat på. En brygga som återkommer ett par tre gånger kanske ?

Enformig är inget snällt ord men jag hittar inget bättre 😛

En 4:a av mig i alla fall för potentialen i låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det här är det bästa du gjort, och klickar femma utan att tveka.

Men. Nu är det som en massa bra grejer som kan bli schysstare med ännu bättre arrangemang. Här och där går luften ur låten, och ibland ökar pulsen och förväntningarna utan att leda till något. Bättre arrangemang så har du något jag verkligen skulle falla pladask för.

återkommer och skriver mer snart, fick besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

... tillbaka.

okej. skriver samtidigt som jag lyssnar.

schysst med sextondelarna på hihaten som kommer in efter introt och svepet. Där drar det igång. BRA.

Det är lite tomrum efter tooo muuuuch-körerna, där skulle jag kunna tänka mig något som svarar. (något litet )

Känns som att det ska fortsätta hålla igång i dynamiken vid 00:37, men där försvinner luften. Plantera slingan ( gotta keep on with the house? ) så att den börjar komma igång där och arbetar sig upp till nästa gång tjejkören kommer igång. Och peaka dynamiken där.

efter det, kom till breaket som du har vid 01:53 och ta bort ploppljudet. Nästa gång refrängkören kommer igång kommer den ha en jävla kraft, om du väntar så länge som breaket gör.

Och spara lite på kicken i breaket, kanske ta av lite på toppen av den.

När sen låten peakar igen, kör igång refrängen stenhårt. Spara inte på krutet. Släng på en smaskig kicksnare som jag vet att du är så bra på. Kanske en stentung markering på slaget innan, som ett avstamp.

Det är något med introt också, som jag vet att du kan göra bättre.

Det här är inte sanningen men det kanske kan hjälpa dig. Jag tror på den här låten. Dynamiken är ju så mycket i en låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter på jobbet och kan inte lyssna så högt som den här låten kräver av mig, vilket gör det lite svårt att bedömma nivåer och dylikt, men jäklar vad det svänger!

Håller med vissa tidigare recensenter om att du säkert kan jobba en del på arret, inte minst introt, men alla byggstenarna finns ju där helt klart. Rätt mycket Tilliander är det väl och det är så klart bara bra.

Ska lyssna igen senare när alla andra har gått hem. Pump it up! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar. Det känns dock inte som att låten kommer igång riktigt igen efter breaket vid 1:53. Jag kan dock bara lyssna i lurar, vilket gör det svårt att säga vad exakt som bör göras. Håller dock emd någon som sa "ta bort ploppljudet i breaket", eller i alla fall försök få det att smälta in bättre.

EDIT: Klar 4:a från mig iaf!

Redigerat av I_SoLaTE
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...