hellfog Postat 6 november 2010 Dela Postat 6 november 2010 (redigerat) Har själv börjat måla tavlor nyligen, tycker det är väldigt roligt och inspirerande. Roligt att ha ny hobby utöver mina andra intressen. Så är det några fler här som målar? Redigerat 6 november 2010 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 6 november 2010 Dela Postat 6 november 2010 Japp. Inte så mycket nuförtiden. Har även ägnat mig åt dekorationsmåleri och illusionsmålning. Det ska finnas nån taveltråd någonstans som laxlaxlax startade där man även kan slänga in bilder. Har en del foton av det jag målat på min myspace...( klickbar länk nedan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 6 november 2010 Trådstartare Dela Postat 6 november 2010 Hittade den tråden. https://www.studio.se/index.php?showtopic=71000&st=0&p=982795&fromsearch=1entry982795 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1 W (oregistrerad) Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 (redigerat) Du kör inte med blandteknik som t.ex. bröderna Van Dyck? Det var dessa bröder som uppfann just blandtekniken på 1400-talet. En grej som bör uppfinnas igen är målning med bixax eftersom det har gått i graven med det byzantinskt väldet. Nu verkade jag väldigt lärd inom området men det är bara som jag verkar, venesiansk terpentin på dig. Här har en av mina favorit konstnärer målat. Tyvärr så är min smak för dyr när det gäller tavlor så jag får hålla mig till mindre bra. Vad tusan inte fält för bild. Redigerat 8 november 2010 av 1 W Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1 W (oregistrerad) Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Nu bild får man hoppas på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Jag har gjort många tavlor men målat har jag inte gjort... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 8 november 2010 Trådstartare Dela Postat 8 november 2010 (redigerat) Du kör inte med blandteknik som t.ex. bröderna Van Dyck? Det var dessa bröder som uppfann just blandtekniken på 1400-talet. Vilken teknik är det? En grej som bör uppfinnas igen är målning med bixax eftersom det har gått i graven med det byzantinskt väldet. Ingen aning vad det är. Redigerat 8 november 2010 av hellfog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 8 november 2010 Dela Postat 8 november 2010 Någon nämnde van Dyck, jag nämner van Eyck. Grym tavla! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 9 november 2010 Dela Postat 9 november 2010 Skulle kunna va omslaget på en Marilyn Manson skiva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1 W (oregistrerad) Postat 9 november 2010 Dela Postat 9 november 2010 Den hänger på National mus.. i London, tillhör dom riktiga tavlorna, nästan hela rummet avspeglas i den konvexa spegeln på väggen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debatt Postat 11 november 2010 Dela Postat 11 november 2010 Exakt! I love it! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.