Jump to content
Annons

Hur får jag rätt beat och ljud i trummorna!?


Thomasa

Recommended Posts

Annons

Vill man härma Lady Gaga och Ace of Base är det inget bra tips att föreslå simuleringar av riktiga trumset. Det Thomas letar efter är lite fräscha synt-trumsamplingar och en VST-sampler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, den musiken jag är ute efter att skapa efterliknar Gaga och AoB. Ska kolla Beatstation, tack! Finns det annars bra VST-drums med fler pop/rnb ljud? De flesta i Cubase är "vanliga" trummor och det ljudet är inget för mig just nu.

Hur pass kan man förändra de ljud som redan finns? Om man "rattar lite här" och "sänker lite där" .. Haha..

Tack för era svar, det hjälper mig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske fel tråd men en helt annan fråga, jag har fått ett gäng loopar i waveformat på USB, var lägger jag dessa och hur hittar jag dem i cubase?

Det är bara att plugga in USB:t och sedan helt enkelt "dra" filerna in i ditt cubaseprojekt...

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta i Cubase är "vanliga" trummor och det ljudet är inget för mig just nu.

Hur pass kan man förändra de ljud som redan finns? Om man "rattar lite här" och "sänker lite där" .. Haha..

De flesta i Cubase är INTE "vanliga" trummor och utan att lägga nån aspekt på tycke och smak så är det något som kan saknas är möjligen just fler alternativ på den fronten. Nånstans 80-90% av alla ca 150 st trumset/uppsättningar i HalionOne och Grove Agent ONE lutar någorlunda åt det håll du efterfrågar. Dessutom är det ju inga problem att blanda fritt inkl med dina egna samplingar.

Envelope shaper är en bra start ihop med eq och kompressor. Effekter som t ex flanger och phaser kan du ju också leka runt med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag ännu inte är speciellt bra på finlir, justeringar och effekter är det VST-plugins med det sound jag söker är vad jag vill ha. Ska kolla de ni tipsat om, vet ni fler?

Angående loopar, var i cubase (vilken mapp) lägger jag alla dessa och hur får jag sedan upp dem inne i programet?

Tack igen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...