Jump to content
Annons

Enkelt videoprogram


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Finns det nåt enkelt program att göra halvbilliga youtubevideor med?

Anta att man har en färdiginspelad låt. Sen filmar man och playbackar o tramsar sig lite samtidigt som man hör musiken. Sen tar man inspelningen och lägger på filmen till ljudet? Kan man dessutom då ovh då lägga in stillbilder vore det bra. Mycket på youtube har ju bara en enda stillbild. Det här borde kunna gå att få till hyfsat, bara ljudet är ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det sket sig naturligtvis helt. Att ladda ned programmet ska man göra genom Windows Update/Windows Uppdatera, men inte fan går det. En satans skylt säger att det inte går att impoortera uppdaterinegar eftersom programmet Windows Uppdatera inte körs. Och att starta programmet går inte heller. Jävla piss, jag är dataålderns största idiotjävel från helvetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sket sig naturligtvis helt. Att ladda ned programmet ska man göra genom Windows Update/Windows Uppdatera, men inte fan går det. En satans skylt säger att det inte går att impoortera uppdaterinegar eftersom programmet Windows Uppdatera inte körs. Och att starta programmet går inte heller. Jävla piss, jag är dataålderns största idiotjävel från helvetet.

men har du windows så har du nån form av moviemaker från början

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du med Windows XP så har du också Windows Movie Maker som är ett alldeles ypperligt verktyg. Det är superenkelt att komma igång i det och har nästan ingen inlärningströskel alls. Med programmet kan du göra precis allt det där som du efterfrågade. Här är en video, i ett helt annat ämne än musik, som är gjord i Windows Movie Maker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Vista... Och efter att ha utövat bla karate mot laptopen så lyckades jag uppdatera en massa grejer genom Windows Update, hur jag gjorde mer vete fan, och det tog en hemsk tid.... Ska se om jag har senaste versionen 2011 eller vad det nu är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det nåt enkelt program att göra halvbilliga youtubevideor med?

Anta att man har en färdiginspelad låt. Sen filmar man och playbackar o tramsar sig lite samtidigt som man hör musiken. Sen tar man inspelningen och lägger på filmen till ljudet? Kan man dessutom då ovh då lägga in stillbilder vore det bra. Mycket på youtube har ju bara en enda stillbild. Det här borde kunna gå att få till hyfsat, bara ljudet är ok.

Hej!

Testa det här programmet.

http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html

Tror den finns både som gratis och pro version som kostar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du med Windows XP så har du också Windows Movie Maker som är ett alldeles ypperligt verktyg. Det är superenkelt att komma igång i det och har nästan ingen inlärningströskel alls. Med programmet kan du göra precis allt det där som du efterfrågade. Här är en video, i ett helt annat ämne än musik, som är gjord i Windows Movie Maker.

MÅSTE den där presentationstexten i början ALLTID vara blå med Windows Movie Maker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...