Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

tänkte införskaffa mig en delaypedal och de två som jag fastnat mest för efter ett antal timmar spenderade framför youtube är boss dd-20 och vox timemachine. då jag bor i musikaffäröknen kalmar har jag svårt att få provspela någon, någon som har någon av dessa eller testat och kan komma med tips och synpunkter! det viktigaste för mig är att man får ett schysst ljud, inte en massa effekter, även om bossen även erbjuder det med.

tack !

Annons
Postat (redigerat)

En sak jag är benhård på ang alla stompboxar är att de ska ha sk "true bypass", så de inte påverkar ljudet alls när de är avslagna. Har man typ tre olika boxar utan true bypass, spelar med alla avslagna och sen snabbt tar gitarrkabeln och kopplar den direkt till förstärkaren, då hör man nästan stupsäkert att ljudet blir bättre. En dosa med true bypass ska gå att spela igenom utan batteri. Det går inte med de flesta dosor...

Redigerat av Guitar Nilsson
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag lånade en DD-20 under nåt halvår och den var helt OK. Den har rätt kul ljudinställningar och en looper i stereo. Det bästa var hörlursutången som tillsammans med batteridrift gjorde att man kunde gå ut i naturen med bara elgitarr, hörlurar och DD-20. Eller direktinkoppling i stereo, radio, mm.

Vad jag inte gillade var att den var rätt svår att lära sig. Den är kanske inte svår om det är den enda burk man har, men man kanske ska prova om tekniken gagnar eller är ett hinder för kreativiteten. Men den låter bra, men jag såg ingen nytta med de mer extrema effekterna.

Min slutsats är att jag skulle nog satsa på något som är enklare att ratta, eller alternativt titta på Digitechs "Boss-kopia" som verkar ha vettigare funktioner, som tex att man kan styra delayet med anslagen.

Line 6 M9?

Kanske Memory boy dlx?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.