Jump to content
Annons

Big Muff, double Muff och Small Stone


merbid

Recommended Posts

Tjena, funderar på att köpa en big muff, eller dubbelmuffen och en smallstone phaser. Vill ha de ryska versionerna eftersom de är snyggare och billigare. typ 800 spänn. Men jag undrar lite över vad för kvalité de håller?

De låter som önskat men jag orkar inte med en pedal som kommer behöva konstant vård för att leva...

Sen så undrar jag hur man får till det där sköna kompljudet som finns i många av pink floyds låtar, det där tuggande.. kan inte beskriva hur det låter och nu när jag lyssnar igenom alla skivorna så kan jag inte hitta det.. tror det kan vara delay men jag är inte säker. Någon som kan Floyd?

Redigerat av merbid
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Katla (oregistrerad)

Så som jag förstått det är det ingen skillnad varken ljudmässigt eller kvalitetsmässigt. Skillnaden ligger antagligen i att Made in USA låter bättre än Made in Russia. 😉

Jag har själv en amerikansk 70-tals Smallstone och en god vän till mig kör med Sovteks dito. Ingen av oss hörde någon egentlig skillnad. Sovteken kändes t.o.m mer robust än jänkaren.

Angående Pink Floyd... kan du utveckla lite. Plattor eller låtar?

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra.. Den ryska är ju fan snyggare oxå!

Pink Floyd ja... hmm det är med på enstaka spär på the wall och på nån låt på sista skivan divisionbell.. Det låter som de tuggar ett komp men det studsar lite, flanger eller chorus eller nåt.. går inte att beskriva ljudet.. det är ett komp inga solon....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...