Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag är musiker och brukar ofta spela in rep och konserter med min minidisc. det e en sån vanlig portabel sony med den vanligaste stereomiken, ecm-907 tror jag. inga höjdargrejjer, men det är ju mest för dokumentation. ibland brukar jag även köra in inspelningen i min dator och försöka mastra lite i wavelab. ett stående problem med det flesta av mina inspelningar är att trumset går in alldeles för mycket och tar överhand i ljudbilden.

är det någon som har nåt tips på hur man skulle kunna putsa till dem?

jag tycker det e svårt att fixa med eq, känns som att trummorna ligger över alla frekvenser på nåt sätt.

tacksam för alla svar och tips

Annons
Postat

Om du bara använder en mick så kan du ju ställa alla musiker utom trummisen närmre micken än du har dom nu. Det känns som den enklaste lösningen om du inte vill börja spela in många kanaler.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.