Jump to content
Annons

Takamine F349


saZmeru

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Takamine F349 som jag köpte från ebay för 5 år sen eller så. Jag gillar dess sound men jag upplever den som svårspelad. Med det menar jag att man måste trycka väldigt hårt för att få rena toner och att strängarna upplevs ligga högt så att det är svårt att ta ackord långt ner på halsen.

Jag är dock inte säker på om gitarren blivit mer svårspelad på senare eller om jag bara prövat mer lättspelade gitarrer. Kan den ha blivit mer svårspelad?

Hur mycket beror på strängar resp gitarr? Jag kör med elixir 0.11..

Om jag skulle sälja gitarren, vad torde vara ett rimligt pris för den? Den är fin förutom att volymreglageknapparna saknas och att det är nåt litet märke på den..

Tacksam för svar 🙂

Samuel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lämna in den och få den justerad (eller lär dig göra't själv). Med tiden, pga luftfuktighet/slitage/olika tjocklek på strängar så kan halsen bli lite sned och man justerar i regel detta genom att skruva åt/lätta lite på dragstången (truss rod på engelska - stålgrej i halsen som funger som en "motvikt" till strängarna). Försiktig så du inte drar åt den för mycket bara (kan gå av då).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...