Memphis Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Det har du fan rätt i. Fan du är inte så dum som din tomtemössa kan ge sken av. ☺️ mäh 😛
Micke H Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Äh, korkade människor har roligare. Se bara på blondinerna. Jag vill också ta på mig kläderna och gå hem det första jag gör på morgonen. 🙁
debatt Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Varje gång jag hör den där blir jag lika förvånad över hur makalöst dålig versen är och hur makalöst bra refrängen är. Musiken är mycket bättre i verserna. Men när killen sjunger helt ensam i verserna låter det som han ska vomera nästan. Det bästa är verserna när flera sjunger. Tycker refrängerna låter lite musikal-ghey sådär eller World aid. Malande tråkgitarr. Har aldrig hört låten förut.
debatt Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 En annan version med lite skönare vers. Sen blev jag lite småkär i Serena Ryder. Kanske framförallt rösten, men hon var lite smålik ett ex också. xD http://www.youtube.com/watch?v=aBTZOg6l6cA Den lät modernare och mer processad framförallt. Goare gitarrer. Sen att man skymtade Fergie gör sitt till...
Memphis Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 (redigerat) Sitter här och räknar på utslitningstid av skäreggar på fräsar för maximal produktionshastighet. Och effektförbrukning, averkningshastighet, skärhastighet, bordsmatning osv woho 😳🤪 Redigerat 15 december 2010 av Memphis
debatt Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 how I looooong to feel that suuuumeeeer in my heeeeaaaaaaart Tremolo 🥰 lover! Tyvärr kommer detta aldrig bli en stor hit.
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Sitter här och räknar på utslitningstid av skäreggar på fräsar för maximal produktionshastighet. Och effektförbrukning, averkningshastighet, skärhastighet, bordsmatning osv woho 😳🤪 Om man kallar effektförbrukningen för f och och produktionshastigheten för p, och sätter p = sin f får man z = 1/fp = 1/(f sin f), och om man låter f gå mot noll ger det att z går mot oändligheten.
Memphis Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Tremolo 🥰 lover! Tyvärr kommer detta aldrig bli en stor hit. Ghey. 😄
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Tremolo 🥰 lover! Tyvärr kommer detta aldrig bli en stor hit. Nej, refrängen kommer ju först efter cirka 1:20. Lyssna på effekten på sången i sticket på den här:
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Tremolo 🥰 lover! Tyvärr kommer detta aldrig bli en stor hit. Nej, refrängen kommer ju först efter cirka 1:20. Lyssna på effekten på sången i sticket på den här:
debatt Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Nej, refrängen kommer ju först efter cirka 1:20. Hehe. Jo ja, jag hörde det. Tyvärr skiljer sig refrängen för lite från verserna, och märks mest genom kursiverad text i häftet, om det finns nåt. Jag säger inte att detta är sämre än vad som jag kan tänka mig ligger topp på listorna (vem bryr sig om det?), men jag vet hur marknaden och folk tänker. Man hör det alltför ofta. Den roligaste musiken, som är något att upptäcka, är ju inte topp 10 direkt...
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Hehe. Jo ja, jag hörde det. Tyvärr skiljer sig refrängen för lite från verserna, och märks mest genom kursiverad text i häftet, om det finns nåt. Jag säger inte att detta är sämre än vad som jag kan tänka mig ligger topp på listorna (vem bryr sig om det?), men jag vet hur marknaden och folk tänker. Man hör det alltför ofta. Den roligaste musiken, som är något att upptäcka, är ju inte topp 10 direkt... Man måste inte bry sig alls överhuvudtaget om listorna.
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 hur gick det där till dinkis ? 😳 Enkel matematik?
Memphis Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Enkel matematik? Men att debatts inlägg hamnade mellan din dubbelpost var väl lite lustigt. 😛
debatt Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Lyssna på effekten på sången i sticket på den här: Riktigt bra låt för det första! 🥰 Sticket vid... var det 2.30... har en modulationseffekt på rösten med nåt inslag av symphonic-flanging. Där upplevde jag rösten lite låg f.ö. Låter lite Guess Who över detta! Under om Bengans har Gorky's eller the Books... nu när jag ska knalla dit före matchen mellan Sverige-Holland i handboll, för ev julklapp. Brorsan hade varit störtförälskad i Gorky's. Eller... rättare sagt, det är han säkert redan, han kan ju alla band som öht finns.
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Men att debatts inlägg hamnade mellan din dubbelpost var väl lite lustigt. 😛 Nej, förjävligt rent ut sagt. Webbläsaren fick för sig att sepa loss, så jag fick starta om den och då såg det ut som att jag inte hade postat så jag postade om.
Dingbats Postat 15 december 2010 Postat 15 december 2010 Riktigt bra låt för det första! 🥰 Sticket vid... var det 2.30... har en modulationseffekt på rösten med nåt inslag av symphonic-flanging. Där upplevde jag rösten lite låg f.ö. Låter lite Guess Who över detta! Under om Bengans har Gorky's eller the Books... nu när jag ska knalla dit före matchen mellan Sverige-Holland i handboll, för ev julklapp. Brorsan hade varit störtförälskad i Gorky's. Eller... rättare sagt, det är han säkert redan, han kan ju alla band som öht finns. Kul att du gillart! Jag har aldrig sett Gorky's någonstans i skivaffär tyvärr. Deras sena skivor, framför allt den med de där två låtarna på (How I Long to Feel That Summer in My Heart) och den som kom efter (Sleep/Holiday) är nog mest lättlyssnade. Inte för att de tidigare grejerna är helt spårade, men det är lite mer psychfolkgrejer där och mindre softrock.
Recommended Posts