Jump to content
Annons

Hur gör jag denna synten?


el1ten

Recommended Posts

Annons

Precis inskaffat logic pro och vill komma nära syntljudet i låten In the Air som är gjord av Tv rock

Någon som är skillad och kan ge mig en snabb walkthrough till det pls:)?

Efter en snabb lyssning så tycker jag att man hör noise, cutoff, resonans samt strings!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt enkelt.

2 eller 4 stämmig synthslinga som går i 2 oktaver.

Välj nån "Trancesynth" i Nexus/Vanguard/Gladiator/Sylenth1 tex (om du har nån av dom)

Gör ett tex F A C i en stämma och lägg det i 2 oktaver, så får du nog ungefär samma ljud (men du måste ju dock hitta ett bra synthljud först) 😉

Mvh

Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kunde med andra ord lika gärna kunnat gett fan i att kommentera. Osportsligt!

DU kunde väl isåfall ha utvecklat och svarat på frågan.Eller du kanske bara vill få upp dina inlägg så att du kan andra din text under din avatar ? vad vet jag.

Ljuden finns i alla fall som presets i ES2:an och kan man inte leta sig igenom presets och sedan modifiera dom så att dom passar ens egen låt ,

och orkar man inte det ja , då kanske man inte bör hålla på med musik.

Givetvis finns dom även i Nexus/Vanguard/Sylenth/Albino/Gladiator/Sawer/Som Samplingar/etc etc etc.

I Stort sett i vilken VST eller riktig synth som helst , och tutorials finns på nätet så sök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...