Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kort fråga om Eleven Rack - använda live

Hej,

Jag köpte Eleven Rack för en månad sen och den låter riktigt bra i hörlurar i hemma studion.

Nu är jag i valet och kvalet att skaffa mig en live setup för att köra me bandet. Jag tänkte först att jag skulle kunna använda Eleven Rack tillsammans med en power amp och en cabinet för live men har nu testat Eleven Rack genom tre olika Marshalls (med cleant ljud) och jag förlorar hela den varma runda tub känslan så jag hamnar alltid i situationen där jag föredrar att spela rakt genom Marshalln istället.

Det finns inställningar på Eleven Rack för vilket utgångsljud man vill ha: amp input, amp output, rig input, rig output och rig output no cab). Jag har testat samtliga men d e fortfarande samma problem, ett alltför "tunt" ljud utan ngn slags tub känsla.

Har någon testat Eleven Rack live? Jag skaffar ogärna en power amp och en cabinet för att upptäcka att d fortfarande låter tunt.

Har ingen vidare lust att köra eleven rack genom PA med xlr.

Tack (för kaffett)

Annons
Postat (redigerat)

Du har fått ett lååångt PM 🙂

Redigerat av AnthonyS
Postat

Det är möjligt att du har en högtalarsimulator på i din Eleven Rack. Det brukar aldrig låta bra om man har det och sedan kör in ut ljudet till en stärkare. Kolla om det går att stänga av den så ska du se att du får lite mer värme i ljudet. Jag har ingen Eleven Rack så jag har inte testat eller kollat men det är möjligt att det inte är de inställningarna som du listade nedan, alternativt kanske det finns ett off läge också?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.