Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag är fortfarande i nybörjarstadiet men börjar få koll på lite grejer iaf.

Det jag undrar är hur jag ska få till effekter som ex Delay eller Dynamics på mina VST-kanaler?

När jag försöker få upp effekter på VST-kanalen så kommer inte den vanliga menyn upp som på mina audio-kanaler. Istället kommer en lista med grejer som Arpache och Chorder.

Jag har försökt att lösa det genom att skapa en FX-kanal, men när jag går in på Sends på min VST-kanal så finns inte FX-kanalen att hitta (vilket den gör i audio-kanalerna).

Samma problem är det med ReWire-kanalerna till Reason.

Jag har sökt i forumet utan att lyckats hitta något.

Tacksam för hjälp!

/Andreas

Annons
Postat

God afton Andreas,

Jag gissar på att du råkat gömma undan VSTkanalerna i mixern och istället har du MIDIkanalerna framför dig.

I mixern. Kolla till vänster. Där ska du ha snabbknappar för t.ex "Hide midi channels", "Hide input channels" med mera.

Fippla lite där så får du snart fram VSTkanalerna igen. 🙂

Lycka till!

Postat

God morgon,

Tackar, det var det som var problemet, ahh 🙂

Dock så har jag kört alla olika Reason-instrument på samma ReWire-kanal, så där blir det svårare. Men det är väl bara att öppna fler ReWirekanaler så löser sig det också antar jag.

Gött!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.