Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Har funderat på att trycka upp skivor på stumptownprinters.com, men dom erbjuder ingen inplastning av fodralet. Kan man skicka skivan någon annan stans för att få det? Någon som har några erfarenheter?

Jag måste också trycka skivorna någon annan stans eftersom jag bara ska trycka 100-200 stycken. någon som vet vart man kan trycka bara skivorna?

Tack på förhand! 🙂

Annons
Postat

Är slutsatsen alltså att du inte ska anlita Stumptown Printers i Amerikat överhuvudtaget?

Problemet med så små upplagor är att det verkar vara regel att företagen i sådana fall erbjuder en cdr-varianter,

alltså vanliga brända exemplar - och de kan man ju fixa själv hemma...

och orsaken till det är i sin tur att det med riktiga cd-master och tryckmaster (för tryckeriet) etc

nästan blir billigare att göra 500 ex än 200.

När det gäller inplastning så kan man ju tänka sig en variant med påse kanske, så man förpackar de i dem

själv? 100 stycken 32.50 SEK. Så köpa ett par hundra sådana (plus frakt) blir inte så blodigt.

NIERLE

🙂

Postat

Jag är inte säker. Men jag tror att jag fortfarande vill göra dom på stumptown eftersom dom gör såpass snygga fodral för ett bra pris, shysst tryck och papper. Om någon vet om det finns något liknande tryckeri får ni gärna dela med er.

Jag uppskattar förslaget med påsar, det kan ju vara en ide. Men sen undrar jag också vad folk tycker om en inplastad skiva, är det viktigt? ger det ett mer professionellt intryck?

Postat

Jag är inte säker. Men jag tror att jag fortfarande vill göra dom på stumptown eftersom dom gör såpass snygga fodral för ett bra pris, shysst tryck och papper. Om någon vet om det finns något liknande tryckeri får ni gärna dela med er.

Jag uppskattar förslaget med påsar, det kan ju vara en ide. Men sen undrar jag också vad folk tycker om en inplastad skiva, är det viktigt? ger det ett mer professionellt intryck?

Ja, jag tycker det är rätt viktigt. Man får intrycket av att detta är proffsigt och framförallt, detta är en NY skiva. Orörd, ospelad.

Den har inte genomgått 17 genomspelningar på en allmän cd-spelare för avlyssning med flötiga fingrar i en skivbutik...

Nu är det ju väldigt billigt med de där förslutande påsarna jag länkade till också. En inplastning tar ju företagen annars runt 1.50 kr styck för. EAN-kod är proffsigt också...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.