Våfflan (oregistrerad) Postat 6 september 2010 Postat 6 september 2010 (redigerat) Hej allesammans! Min första post i forumet! :-) Jag är en hempulare utan några speciella ambitioner med en enkel hemstudio (dator+midi) där jag snickrar covers. Har en Roland XV-2020 som jag gillar, men den börjar bli gammal (bla 64 voice cap). Har köpt till tre SRX-kort (tyvärr får bara två kort plats åt gången så jag får skruva i och ur när jag vill skifta). Då jag som sagt gillar Rolands grejor hittade jag snabbt Fantom XR på deras hemsida. Lite nyare, mina SRX-kort passar (vilket är bra då de kostade mycket deg), dubbel voice cap, lyssnat på lite ljud på nätet, allt verkar bra... Kanon! :-) Första smällen var att de tydligen slutade tillverkas 2008 och är smått hopplösa att hitta i butik. Och beg- marknaden är inte bättre den, väldigt få XR-ägare verkar sugna på att sälja. Har någon koll på skillnaden mellan en XV-2020 och en Fantom XR ljud- & effektmässigt, vad kan jag förvänta mig? Hittade en fabriksny (i Danmark) för ca 12-13.000 kr, är det prisvärt eller skulle du satsa en annan lösning? Mina refernsramar är att jag tycker ljuden i 2020:n och SRX-korten låter bra... :-) Redigerat 6 september 2010 av Våfflan
flukather Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Jag köpte en för 5000kr förra veckon. Dom kostade runt 11000kr hos Thomann innan dom slutade tillverka dom.
Våfflan (oregistrerad) Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Jag köpte en för 5000kr förra veckon. Dom kostade runt 11000kr hos Thomann innan dom slutade tillverka dom. Sugen på att sälja? Du får 6000 kr för den. ;-) Tack för tipset med Thomann-shoppen. Synd bara att man är något år för sent ute.
Våfflan (oregistrerad) Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 http://vend.se/ad.php?32140 Tack för tipset! Kollar upp omedelbart.
flukather Postat 7 september 2010 Postat 7 september 2010 Sugen på att sälja? Du får 6000 kr för den. ;-) Tack för tipset med Thomann-shoppen. Synd bara att man är något år för sent ute. Den håller jag hårt i! 😉 Vet ju inte om det någonsin kommer någon vettig hårdvaru-sampler/racksynth igen. Angående Thomann, jag vet om att dom hade i sitt sortiment bara tidigare under sommaren.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.