Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100800_mhz.htm

Hittade ett trevligt in ear-paket pĂ„ Thomann som bestĂ„r utav en sĂ€ndare, mottagare samt hörlurar. DĂ„ jag Ă€r helt ny pĂ„ in ear blir jag lite osĂ€ker pĂ„ vad "system" betyder. Är det kanske antalet mottagare man kan ha till samma enhet samtidigt? I sĂ„ fall, varför skulle nĂ„gon köpa det hĂ€r? - http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100_863_mhz.htm. Priset Ă€r detsamma, det som skiljer dem Ă„t Ă€r antalet frekvenser och system.

Om det inte gÄr att koppla in flera mottagare till samma enhet fÄr ni gÀrna upplysa mig om det ocksÄ.

Annons
Postat

Din sista lÀnk fungerar inte, nÄt blev fel.

Men generellt kan man sÀga att du kan anvÀnda hur mÄnga mottagare som helst till en sÀndare..

Postat

Din sista lÀnk fungerar inte, nÄt blev fel.

Men generellt kan man sÀga att du kan anvÀnda hur mÄnga mottagare som helst till en sÀndare..

Konstigt... THE T.BONE IEM 100 - 863 MHZ heter alternativet iaf, för den som orkar googla.

ObegrÀnsat? Vad betyder dÄ system?

Tack för svaret!

Postat

För att förtydliga detta. Visst kan du anvÀnda flera mottagare MEN det förutsÀtter ju att ALLA sÀnder pÄ samma frekvens, sÄ Àr ni flera stycken som ska dela pÄ In ear lyssningen sÄ fÄr ni samma mix.

Det finns sĂ€ndare som kan jobba pĂ„ 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och dĂ„ kan du fĂ„ olika lyssning pĂ„ SAMMA sĂ€ndare. Men givetvis kostar dom ju mer 🙂.

Postat

För att förtydliga detta. Visst kan du anvÀnda flera mottagare MEN det förutsÀtter ju att ALLA sÀnder pÄ samma frekvens, sÄ Àr ni flera stycken som ska dela pÄ In ear lyssningen sÄ fÄr ni samma mix.

Det finns sĂ€ndare som kan jobba pĂ„ 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och dĂ„ kan du fĂ„ olika lyssning pĂ„ SAMMA sĂ€ndare. Men givetvis kostar dom ju mer 🙂.

Man ska ju lyssna pĂ„ varandra. 😉 Tack för förtydningen.

Men system, vad betyder det? KÀnner mig ganska sÀker nu och kommer antagligen köpa det i vilket fall, men ju mer man vet desto bÀttre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.