Potatisburk Postat 19 augusti 2010 Postat 19 augusti 2010 http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100800_mhz.htm Hittade ett trevligt in ear-paket pĂ„ Thomann som bestĂ„r utav en sĂ€ndare, mottagare samt hörlurar. DĂ„ jag Ă€r helt ny pĂ„ in ear blir jag lite osĂ€ker pĂ„ vad "system" betyder. Ăr det kanske antalet mottagare man kan ha till samma enhet samtidigt? I sĂ„ fall, varför skulle nĂ„gon köpa det hĂ€r? - http://www.thomann.de/se/the_tbone_iem_100_863_mhz.htm. Priset Ă€r detsamma, det som skiljer dem Ă„t Ă€r antalet frekvenser och system. Om det inte gĂ„r att koppla in flera mottagare till samma enhet fĂ„r ni gĂ€rna upplysa mig om det ocksĂ„.
hegobald Postat 19 augusti 2010 Postat 19 augusti 2010 Din sista lÀnk fungerar inte, nÄt blev fel. Men generellt kan man sÀga att du kan anvÀnda hur mÄnga mottagare som helst till en sÀndare..
Potatisburk Postat 21 augusti 2010 TrÄdstartare Postat 21 augusti 2010 Din sista lÀnk fungerar inte, nÄt blev fel. Men generellt kan man sÀga att du kan anvÀnda hur mÄnga mottagare som helst till en sÀndare.. Konstigt... THE T.BONE IEM 100 - 863 MHZ heter alternativet iaf, för den som orkar googla. ObegrÀnsat? Vad betyder dÄ system? Tack för svaret!
Ponderosa Postat 25 augusti 2010 Postat 25 augusti 2010 Men generellt kan man sĂ€ga att du kan anvĂ€nda hur mĂ„nga mottagare som helst till en sĂ€ndare.. För att förtydliga detta. Visst kan du anvĂ€nda flera mottagare MEN det förutsĂ€tter ju att ALLA sĂ€nder pĂ„ samma frekvens, sĂ„ Ă€r ni flera stycken som ska dela pĂ„ In ear lyssningen sĂ„ fĂ„r ni samma mix. Det finns sĂ€ndare som kan jobba pĂ„ 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och dĂ„ kan du fĂ„ olika lyssning pĂ„ SAMMA sĂ€ndare. Men givetvis kostar dom ju mer đ.
Potatisburk Postat 25 augusti 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 augusti 2010 För att förtydliga detta. Visst kan du anvĂ€nda flera mottagare MEN det förutsĂ€tter ju att ALLA sĂ€nder pĂ„ samma frekvens, sĂ„ Ă€r ni flera stycken som ska dela pĂ„ In ear lyssningen sĂ„ fĂ„r ni samma mix. Det finns sĂ€ndare som kan jobba pĂ„ 2 olika kanaler samtidigt (L-R olika frekvenser) och dĂ„ kan du fĂ„ olika lyssning pĂ„ SAMMA sĂ€ndare. Men givetvis kostar dom ju mer đ. Man ska ju lyssna pĂ„ varandra. đ Tack för förtydningen. Men system, vad betyder det? KĂ€nner mig ganska sĂ€ker nu och kommer antagligen köpa det i vilket fall, men ju mer man vet desto bĂ€ttre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.