Ihzon Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 (redigerat) Hejsan allesammans! Ska spela in en lugn unplugged låt med Akustiskgitarr, sång och Cajon. Grejen är att jag aldrig tidigare spelat in en cajon. Jag antar att mickarna placeras vid hålet men hur och med vilka mickar. Jag har pratat med trummisen och han hade en Shure "basmick" Samtidigt som jag har en Shure sm57. Skulle man kunna kombinera dessa för att få det ljusa virvelslaget med sm57:an och basmicken som tar de låga frekvenserna? Skulle vara jättekul med tips! Ps. Använder mig utav Apogee Duet. /Alexander Redigerat 18 augusti 2010 av Ihzon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ponderosa Postat 18 augusti 2010 Dela Postat 18 augusti 2010 Testa dej fram! Mickade upp en cajon en gång med en sk "pianomick" som jag la inne i lådan för att få med trycket. Har du möjlighet att micka upp "virvelljudet" från andra handen så är det nog inte fel. Tänk bara på det kan uppkomma fasfel med 2 mickar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ihzon Postat 18 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2010 Jupp jag har dock lite svårt med att testa eftersom jag inte har cajonen eller basmicken! Men om jag inte får bra svar här så måste jag nog testa innan haha:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.