Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har nyligen köpt mig en Midi till USB sladd och har tänkt att börja använda min Alesis QS8 keyboard som en midi synt in i min minimac med garageband för det mesta hemma.

Men när jag kopplade in allt och garageband registrerade att jag kopplat in en midi enhet så fick jag ingen signal när jag tryckte på tangenterna. Och efter mkt knappande lyckades jag inte komma någon vart. Men jag tror att jag måste ställa in keyboarden på något midiläge.

Problemet är att jag är ganska grön på syntar och förstår inte så särskilt mkt av alla knappar på den..

Men det kanske finns någon här som har erfarenheter av den eller kan hlälpa att se vad jag måste göra, postar en bild.

Kanske det inte funkar alls?

qs8.jpg

Tack på förhand!

Annons
Postat (redigerat)

hm

kolla om det finns nån inställning under GLOBAL där du kan ändra midiinställningen

kolla manualen sid 114

MIDI
Page 14 of Global Edit mode lets you determine the MIDI Mode (Off, On, Channel 1
Ð 16).

http://alesis.com/stuff/contentmgr/files/0/621e38828e1a359313db69f05c3cf21f/file/qs7_qs8_manual.pdf

Redigerat av Demonproducenten
Postat

Åh tackar så jätte mkt! Blev helt galen på manualen och trots att jag läste den flera gånger om kring miditräsket fattade jag ingen ting :rolleyes:

Nu funkar det super!! 🙂

• 5 veckor senare...
Postat

Hej.. nu har jag fastnat igen. Pluggat in allt, inget svar i garageband, de regestrerar att jag har en midi-enhet med får inga toner.

Har testat edit global och general midi är på.

Vad kan vara fel nu? 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.