Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska välja mellan fatars sl990 och vmk188 och undrar vilken av dem som har bäst/skönst klaviatur. Hörde även någonstans att de har samma klaviatur, kan det stämma ?

någon som har erfarenhet av dem ?

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det är i alla fall svårt att känna någon skillnad på dem. vmk188 ser ganska bra ut. Men det skulle kunna varit otroligt mycket bättre om programvaran i den hade varit ett par

snäpp bättre.

Postat

ok cool,

Då väljer jag nog sl-990 och köper till en midikontroller för de faders och knobs som saknas på den. har hört att de suger på vmk188 åndå.

tack !

• 2 år senare...
pme (oregistrerad)
Postat

Midi är ganska begränsat. Men det är sällan ett problem för bara ett master keyboard. Men fullt ös på alla 16 kanaler är inte något bra. sl990 är betydligt bättre. Tex inbyggda velocity kurvor, splitt etc. Behöver man rattar så kompletera med separata sånna.

Postat

Midi är ganska begränsat. Men det är sällan ett problem för bara ett master keyboard. Men fullt ös på alla 16 kanaler är inte något bra. sl990 är betydligt bättre. Tex inbyggda velocity kurvor, splitt etc. Behöver man rattar så kompletera med separata sånna.

Det viktiga för mig är keyboarden/tangenterna, hur naturtrogna (piano) de är. Är sl-990 bättre här, menar du?

pme (oregistrerad)
Postat

Det viktiga för mig är keyboarden/tangenterna, hur naturtrogna (piano) de är. Är sl-990 bättre här, menar du?

sl990 är flexiblare, jag tror att det är samma mekanik. Men känsligheten är valbar på sl990.
Postat

sl990 är flexiblare, jag tror att det är samma mekanik. Men känsligheten är valbar på sl990.

Ah, ok bra info, tack! Vad gäller midi vs USB, kan man använda adapter och köra direkt in i datorn?

pme (oregistrerad)
Postat

Många ljudkort har midi in. Saknas det så finns det USB varianter.

ESI midi mate II är billigt och bra.

Postat

Många ljudkort har midi in. Saknas det så finns det USB varianter.

ESI midi mate II är billigt och bra.

Jo, jag har midi på mitt ljudkort, och stort tack för tips/info, det blir en sl990 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.