Jump to content
Annons

Mikrofon till dator


pookieman

Recommended Posts

Hej,

jag ska köpa en mikrofon som jag kan ha till min data o göra musik o sånt där, vilken mikrofon ska jag välja? Vill inte slösa så jätte mycket pengar på det eftersom att det e min första,

är det något mer man behöver för att göra hyffsat bra musik på en dator, och höra sig själv i hörlurarna tillsammans med beatet?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska du spela in sång behöver du en Stormembrans-kondensator-mikrofon, t.ex Studio Projects B1 eller ADK A-51 brukar vara lagom att börja med.

Ett ljudkort som klarar av att spela in och upp ljud samtidigt (ASIO-drivrutiner) är också nödvändigt. Gärna ett med inbyggd preamp och fantommatning eftersom mikrofonen behöver det för att fungera.

Du behöver också något inspelningsprogram i datorn, det är väldigt vanligt att enklare versioner av de stora programmen följer med ljudkort.

Ett par slutna hörlurar är också en fördel för att beatet inte ska läcka in i micken när du sjunger.

Det finns gott om trådar i forumet som tipsar om ljudkort, mikrofoner och hörlurar. Använd sökfunktionen eller sök via google med tillägget site:forum.studio.se för att använda deras sökmotor men söka bara i studio-forum.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag ska köpa en mikrofon som jag kan ha till min data o göra musik o sånt där, vilken mikrofon ska jag välja? Vill inte slösa så jätte mycket pengar på det eftersom att det e min första,

är det något mer man behöver för att göra hyffsat bra musik på en dator, och höra sig själv i hörlurarna tillsammans med beatet?

tack

Vad sägs om att söka i forumet innan man postar ... :

http://www.google.se/search?as_q=k%C3%B6pa+mikrofon&hl=sv&num=100&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=http%3A%2F%2Fforum.studio.se&as_rights=&safe=images

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad sägs om att bara svara på frågan?

Tack sewn 🙂

hehe, jag gillar din motfråga Pookieman:))

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...