bonsoirjohnjohn Postat 25 juni 2010 Postat 25 juni 2010 Jag skulle bli sjukt glad om nån eller några av er kunde göra replikor av dessa två låtar och sen ladda upp .rps, .record eller .rns. Skulle vara er evigt tacksamma, skulle vilja förstå hur han gör dessa ljud/effekter och hur han arrangerar etc. Melodierna behöver inte vara helt överrenstämmande, eller samplingar etc etc, jag vill snarare förstå hur han t.ex. gör mellan 01:30 till 2:40 i Dirty Disco Boys Och hur han gör mellan 01:19 och 03:00 i On The Radio http://www.youtube.com/watch?v=zcHuTmt8luQ Jag är helt lost i hur han gör där, resterande av låtarna är oväsentligt. Fråga gärna vad det är exakt jag syftar på om du vill veta mer exakt vilka delar i dessa partier.
Uozon Postat 25 juni 2010 Postat 25 juni 2010 På första använder han ett ljud som har hög cutoff samt hög resonance. Lek lite med dessa knappar i din mjukvarusynth. Den andra har jag ingen bra koll på, det verkar som att han scratchar ljudet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.