Jump to content
Annons

Dator crash, måste rädda Fl!


Adii

Recommended Posts

Tjabba! Min dator mår inte bra och jag misstänker att den snart kommer att sluta fungera. Kan jag flytta hela FL Studio ( ImageLine mappen) och lägga den på ett USB minne tills vidare? Sen ska jag Fixa datorn, ASUS reparer sig själv. Kan jag sedan lägga in FL och ha allt att fungera utmärkt, Även VSTs?

Svara hemskt gärna, lite brådis.! :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjabba! Min dator mår inte bra och jag misstänker att den snart kommer att sluta fungera. Kan jag flytta hela FL Studio ( ImageLine mappen) och lägga den på ett USB minne tills vidare? Sen ska jag Fixa datorn, ASUS reparer sig själv. Kan jag sedan lägga in FL och ha allt att fungera utmärkt, Även VSTs?

Svara hemskt gärna, lite brådis.! :S

Tjena,

Nja, jag tror dessvärre att du behöver installera om hela FL Studio för att det hela skall fungera smärtfritt senare. När du blåser datorn så rensas ju registret och där ligger det en del parametrar som FL Studio behöver, plus att ImageLine kanske slänger in lite dll-filer på andra ställen i datorn.

VST-erna går det att göra backup på på ett USB-minne eller liknande. Där behöver du bara dll-filerna som ligger i din VST-mapp för att kunna starta dem igen.

Samtidigt så kan man ju se det hela positivt och en möjlighet till att "börja om" och bara installera det man behöver även i VST-väg som annars tenderar att samla sig på hög. Men det är ju bara min högst personliga tanke 🙂

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har säkerhets kopierat fl studio flera gånger då det varit systemkrascher och räddat det som räddas kan.

Men när man väl har systemet uppe igen måste man ju som sagt installera om, då har du alla samplar, vstor och projekt kvar.

Bara vissa vstor som bör installeras om.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag har säkerhets kopierat fl studio flera gånger då det varit systemkrascher och räddat det som räddas kan.

Men när man väl har systemet uppe igen måste man ju som sagt installera om, då har du alla samplar, vstor och projekt kvar.

Bara vissa vstor som bör installeras om.

Vissa vst'or?

Sist min dator kraschade kändes det som att alla mina vst'or blev helt fuckade. En del hade slutat fungerat helt och hållet och nästan alla hade förlorat alla sina presets. Men det såg jag iofs bara som en fördel. Roligare att skruva lite själv också ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...