Jump to content
Annons

TC Helicon Voicelive 2


Mike_B

Recommended Posts

TC Helicon Voicelive 2

Jag har kollat på massa videos och läst reviews och är grymt sugen på denna produkt.

Men jag vill gärna höra "vanliga" användare vad de anser. Är det någon som provat? Berätta vad ni tycker om den isf =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons

Hej!

Jag har kört med Voicelive 2 i ett halvår ung. Den låter svinbra men har haft en del otur med den och har t.o.m. bytt till en ny.

Den första ville inte boota när man skulle starta. Kunde få starta 3-4 ggr innan den hoppade igång. Micken kunde helt plötsligt

lägga av och jag var tvungen att starta om för att få igång den. Det senare problemet finns även på den nya burken.

Ett stort plus till Fitzpatrick för bra support.

Anledningen till att den är dyr är väl att man har många burkar i en. Vocal Harmony G och M, VoiceTone Create m.m.

Det mesta finns inbakat.

Ett litet minus är att det blir lite bökigt att träffa rätt knapp (10 st) när man som jag sitter och spelar. Men det är nog en vanesak. Kan rekommendera att styra den via midi eller expressionpedal.

Kan inte klaga på ljudet. Den lyfter verkligen ljudbilden. Och med fyra stämmor + doubleeffekt kan det bli riktigt fett.

Mvh/

Jocke Tellskog

Redigerat av Tellskog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...