Simmee Postat 27 maj 2010 Postat 27 maj 2010 Hej! jag har funderat på att börja spela in lite smått med min mic 🙁 Jag har förstått att det bara fungerar att spela in med ASIO drivers? Men jag har installerat det och jag tror att allt är som de ska men FL hittar inte min mic. (i mixern står det, not connected) Kan det bero på mitt ljud-kort? Måste mitt ljudkort stödja ASIO drivers? Hur fixar jag detta problem? plus att jag vill även få in högtalarna/headphones i ASIO drivern om det går! =D (helst högtalarna) Tack för hjälpen i förhand 😄
desvaenger Postat 27 maj 2010 Postat 27 maj 2010 Skriv vad du har för ljudkort så kan folk hjälpa dig. Om du har ett inbyggt vanligt datorljudkort kan du testa att ladda hem ASIO4ALL och sen välja den samma som ljuddrivrutin i FL.
Simmee Postat 30 maj 2010 Trådstartare Postat 30 maj 2010 Skriv vad du har för ljudkort så kan folk hjälpa dig. Om du har ett inbyggt vanligt datorljudkort kan du testa att ladda hem ASIO4ALL och sen välja den samma som ljuddrivrutin i FL. jag har HDAUDIO\FUNC_01VEN_8384DEV_7618SUBSYS_1 om jag har hittat rätt . har egentligen ingen aning var man ser sitt ljudkort o vet inte vad jag har för nåt. de är de som ingick i datorn. (dell) Start> kör> dxdiag sen ljud 😄.. men vad menar du med att jag ska välja den samma som ljuddrivrutin i FL.
desvaenger Postat 30 maj 2010 Postat 30 maj 2010 men vad menar du med att jag ska välja den samma som ljuddrivrutin i FL. Jag menar: Installera ASIO4ALL och sen väljer du ASIO4ALL som drivrutin i FL.
Simmee Postat 30 maj 2010 Trådstartare Postat 30 maj 2010 Jag menar: Installera ASIO4ALL och sen väljer du ASIO4ALL som drivrutin i FL. aa jag tror att jag har gjort de , men de står not connected 1 o 2 när man ska välja device i mixern istället för micens märke / namn
Simmee Postat 31 maj 2010 Trådstartare Postat 31 maj 2010 aa jag tror att jag har gjort de , men de står not connected 1 o 2 när man ska välja device i mixern istället för micens märke / namn aa okej det funkar nu av någon anledning vet inte hur:D men tack iallfall 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.