Jump to content
Annons

En banner har hamnat över editlänken på Myspace


suprapappa

Recommended Posts

hej

sitter och försöker leka med designen på en myspacesida och använder mig av koder som man kan få på alla dom myspace-editor sidor som finns.

jag hittade precis en kod för att skapa utrymme ovanför musikspelaren. där tänkte jag ha en banner med bandnamnet.

den bannern var tidigare högst upp på sidan. jag kan absolut inte html men lyckades hitta var i koden positionen i höjdledd för "topbannern" var. värdet var 0 och jag ändrade det till 400 med följden att bannern flyttas nedåt.

problemet är att när jag ska gå in och justera har den lagt sig PRECIS över länken "edit musician details" som jag ju måste klicka på för att ändra kod.

jag tänkte att om jag ändrar filnamnet på bilden där den finns lagrad på mitt webhotell så kommer den inte att hittas och istället borde det visas ett litet rött kryss som det gör när bilder inte kan laddas men eftersom jag skapade bannern på en editorsida så finns det såklart kod som ritar upp en tom ruta i samma storlek men som är klickbar och skickar mig vidare till just den editorsidan.

så....hur kommer jag åt min myspacekod?

undar oxå om ngn har tips på en mer "seriös" myspace-editorsida? gärna en som bara vänder sig till musikdelen av myspace. dom flesta är väldigt röriga och handlar naturligtvis om att skapa så mkt trafik som möjligt.

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alternativ 1:

Högerklicka i webbläsaren och ta upp källkoden för sidan. Sök på "edit musician details" så ska du nog hitta länken och kan kopiera ut länkadressen. Klistra in i adressfältet och kör.

Alternativ 2:

Firefox + Firebug är din bästa vän. Då kan du ladda sidan, köra igång Firebug och rensa bort koden. Prova ändringar i koden och se direkt hur det påverkar utseendet. Får du till det bättre, så modifiera din myspace-kod på samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...