Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi är ett band som nu i sommar ska in i studio och spela in ett album. Eftersom det är mycket att jobba med när det gäller inspelningen skulle vi behöva en manager som kan ha hand om vår tänkta höst turné.

Så om ni vet hur vi ska gå till väga för att hitta en manager eller om du själv är en så ge oss info.

vi har en demo på vår myspace som ni kan lyssna in er på så ni hör musikstilen.

http://www.myspace.com/moejoemusic

Mvh Moe Joe

Annons
Postat

Det är sällan en artist/ett band kan få manager-samarbete genom en "allmän annons". Det ligger nämligen snarare i managerns intresse att söka och finna intressanta (lukrativa) artister.

Mitt starkaste tips är att ni läser den här tråden (skrolla helst ner till inlägg #14 med en gång).

Mitt näst starkaste tips är att ni vänder er till en i er omedelbara närhet (familj, goda vänner etc) och frågra om de kan tänka sig att "jobba åt er" med att "boka gig".

Mitt mest bestämda tips: Att köra med "dubbelpostningar" på en annons är lite väl gay och stärker knappast seriositeten — snarare tvärtom!

Postat
Mitt mest bestämda tips: Att köra med "dubbelpostningar" på en annons är lite väl gay och stärker knappast seriositeten — snarare tvärtom!

Gay?

Postat
Det ordvalet är ju knappast mer seriöst än användandet av dubbelpostningar.

Vad är det för oseriöst med begreppet "gay"?

Postat

Det var ju inte direkt att jag annonserade efter en manager utan jag efterfrågade information och tips på hur man går till väga. Men tack för era svar. Det känns underbart kunna fråga här på forumet utan att idiotförklaras! (ironi)

Har dock redan fått tips och hjälp av en riktig människa som inte söker efter folk att trycka ner.

Mvh

Moe Joe

Postat
jag efterfrågade information och tips på hur man går till väga.

Och det fick du!

Det känns underbart kunna fråga här på forumet utan att idiotförklaras! (ironi)

Det var det ingen som gjorde!

Har dock redan fått tips och hjälp av en riktig människa som inte söker efter folk att trycka ner.

Och om den här riktiga människan vet vad han/hon talar om så lär du få i princip samma information som du fick ovan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.