Jump to content
Annons

Hälp med Cubase


Recommended Posts

Jag är fullkomligt ny i musikskapande o har några frågor jag vill ha svar på...

Kör Cubase SX 3 och har massor av bas-soundfonts, men går det att "förvränga" en soundfont basgång så den går "upp o ner". Vet fan inte vad det heter, är som ett kolli på det här.

Hoppas någon förstod o kan hjälpa mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hägglund (oregistrerad)

Du säger dig vara helt ny inom inspelning och kör SX3. Samtidigt så är SX3 2 generationer gammalt.

Enda förklaringen skulle i så fall vara att du köpte SX3 för 5 år sen men inte börjat förrän nu eller så har du nyligen laddat ner en torrent som du inte får nån support på här. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Du säger dig vara helt ny inom inspelning och kör SX3. Samtidigt så är SX3 2 generationer gammalt.

Enda förklaringen skulle i så fall vara att du köpte SX3 för 5 år sen men inte börjat förrän nu eller så har du nyligen laddat ner en torrent som du inte får nån support på här. 😄

Off-Topic:

Tycker personligen att det är rätt irrelevant om han kör på en nedladdad ful-version eller inte.

 

Visst, man borde betala för det man använder men den diskussionen har tagits upp otaliga gånger. Självklart borde man få "support" i detta forum ändå, tycker du inte?

 

Sen vet vi ju faktiskt inte om han fick Cubase SX3 i present för ett par år sen men inte intresserat sig för musikskapande förrän nu. Eller så kanske hans pappa, farbror, syster o.s.v hållt på och han själv precis börjat. Troligen är det en olaglig kopia men att omedelbart dra den slutsatsen och inte tillföra något till tråden förutom kritik känns onödigt.

On-Topic:

Cakewalks soundfont-spelare SFZ är gratis och ska klara av att ställas in för portamento/glide har jag för mig. Finns att tankas hem här!

Lycka till ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Off-Topic:

Tycker personligen att det är rätt irrelevant om han kör på en nedladdad ful-version eller inte.

 

Visst, man borde betala för det man använder men den diskussionen har tagits upp otaliga gånger. Självklart borde man få "support" i detta forum ändå, tycker du inte?

 

Sen vet vi ju faktiskt inte om han fick Cubase SX3 i present för ett par år sen men inte intresserat sig för musikskapande förrän nu. Eller så kanske hans pappa, farbror, syster o.s.v hållt på och han själv precis börjat. Troligen är det en olaglig kopia men att omedelbart dra den slutsatsen och inte tillföra något till tråden förutom kritik känns onödigt.

On-Topic:

Cakewalks soundfont-spelare SFZ är gratis och ska klara av att ställas in för portamento/glide har jag för mig. Finns att tankas hem här!

Lycka till 😳

Håller med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...