Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er. Vi funderar pä att skaffa iMac till den nya studion.

Har ni som har iMac lust att ladda demo projekt ur logic 8 (le disco) eller något av projekten i studio 9

å visa en skärmdump under uppspelning.

Detta för att visa vad iMac klarar 🙂

MVH Jaffa

Annons
Postat
Hej på er. Vi funderar pä att skaffa iMac till den nya studion.

Har ni som har iMac lust att ladda demo projekt ur logic 8 (le disco) eller något av projekten i studio 9

å visa en skärmdump under uppspelning.

Detta för att visa vad iMac klarar 😄

MVH Jaffa

Klarar vad ?

Det är väl hur mycket kräm du har i din iMac det jag tänker mest på är att en del haft problem med nya iMac med skärmarna sedan är det väl bara ta det krämet man har råd till du kan välja hur mycket du vill ha kolla på deras hemsida.

Postat

Jag sitter på en iMac från 2008 Intel Core 2 duo 3.06GHz med 4GB RAM och ett Apogee Ensemble ljudkort. Inget av demo projekten som följer med i Logic 9 Studio får min dator att gå på knäna. Projektet från The Killers - Spaceman är den som drar mest mask.

Fann följande site som beskriver alla 3 demolåtar som följer med: http://www.apple.com/logicstudio/artist-sessions/ för den intresserade.

Har ni iChat finns funktionen "Dela skrivbord" och då skulle jag kunna dra igång demolåtarna så får ni sitta och titta på medans de spelar om ni vill och kolla på CPU-belastningen. Skicka ett PM om intresse för detta finns så får vi finna ett tillfälle som passar oss.

Postat
Jag sitter på en iMac från 2008 Intel Core 2 duo 3.06GHz med 4GB RAM och ett Apogee Ensemble ljudkort. Inget av demo projekten som följer med i Logic 9 Studio får min dator att gå på knäna. Projektet från The Killers - Spaceman är den som drar mest mask.

Fann följande site som beskriver alla 3 demolåtar som följer med: http://www.apple.com/logicstudio/artist-sessions/ för den intresserade.

Har ni iChat finns funktionen "Dela skrivbord" och då skulle jag kunna dra igång demolåtarna så får ni sitta och titta på medans de spelar om ni vill och kolla på CPU-belastningen. Skicka ett PM om intresse för detta finns så får vi finna ett tillfälle som passar oss.

se där ja nice ..

Det handlar om tt jag vi och många anda kan dra nytta av sådant här

test å sök på Google på iMac daw.

Bara luddiga svar.

Om iMac ànvändare la ut en skärmdump på samma projekt ( tex le disco) så skulle

och som du just gjorde sa vilken iMac config man har så skulle det undelätta för de som är i inköps fasen.

MVH Jaffa

BurninSven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Är det nya Imacen du ska köpa så är det nog lugnt tror ingen av dom knäar under något av dom där projekten. När jag kör osx på min quacore PC (q6600) så ligger väl cpu mätarna på runt 50 % när jag tex kör Le Disco surround versionen och dom nya Imacarna piskar nog rumpa på min big time. Så var det inte med gamla versionen Imac men dom nya är vassare. Handlar nog mer om att välja efter plånboken och kolla upp annat som sägs här tex ang skärmen.

Redigerat av BurninSven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.