Adagio (oregistrerad) Postat 3 maj 2010 Postat 3 maj 2010 Hej Jag behöver er erfarenhet av hur man får VST pluggar att fungera i Finale 2009 Jag har skrivit väldigt mycket arr i Finale MEN jag har aldrig tidigare använt Garritan Personal Orchestra (Kontakt player 2 tror jag var med)eller andra VST pluggar Finns det även andra senare versioner av Kontakt player som är gratis eller betalar man för dessa? Jag har båda programmen(Finale 2009 och GPO) installerade i datorn och registrerade, MEN HUR kopplar jag samman dessa så att Garritan dyker upp i Finale ? Jag behöver inte ha Garritan som stand alone program utan bara i FINALE Ni kan inte svara för basic för jag behöver verklig grundkunskap i detta ämne Tacksam för alla svar Hälsningar Pianonisse
maart (oregistrerad) Postat 3 maj 2010 Postat 3 maj 2010 Hej Jag behöver er erfarenhet av hur man får VST pluggar att fungera i Finale 2009 Jag har skrivit väldigt mycket arr i Finale MEN jag har aldrig tidigare använt Garritan Personal Orchestra (Kontakt player 2 tror jag var med)eller andra VST pluggar Finns det även andra senare versioner av Kontakt player som är gratis eller betalar man för dessa? Jag har båda programmen(Finale 2009 och GPO) installerade i datorn och registrerade, MEN HUR kopplar jag samman dessa så att Garritan dyker upp i Finale ? Jag behöver inte ha Garritan som stand alone program utan bara i FINALE Ni kan inte svara för basic för jag behöver verklig grundkunskap i detta ämne Tacksam för alla svar Hälsningar Pianonisse titta under MIDI/Audio och välj "play Finale through VST". Sen tittar du under "Instrument setup -> VST instruments..." (också i MIDI/Audio-menyn). Där borde du kunna välja "Instruments for Finale 2009".
Adagio (oregistrerad) Postat 3 maj 2010 Postat 3 maj 2010 titta under MIDI/Audio och välj "play Finale through VST". Sen tittar du under "Instrument setup -> VST instruments..." (också i MIDI/Audio-menyn). Där borde du kunna välja "Instruments for Finale 2009". Hej Tack för svar---- ja så långt kommer jag också MEN detta är Finales egna Garritan ljud och med dessa är det inte några bekymmer (mer än att de fristående Garritan ljuden är fler och bättre samplade----sägs det ryktesvägen???) Det är alltså VST pluggen Garritan--- det självständiga biblioteket av ljud , som även finns för jazz och storband m.m som jag vill kunna använda. Hoppas att få hjälp med detta !!! Hälsn Piano Nisse
chrisB Postat 4 maj 2010 Postat 4 maj 2010 du behöver kopiera vst-pluggen för GPO över till vst mappen i Finale.
Adagio (oregistrerad) Postat 6 maj 2010 Postat 6 maj 2010 du behöver kopiera vst-pluggen för GPO över till vst mappen i Finale. Tack för hjälpen Mvh Piano NIsse
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.