Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag spelat in på två olika spår, kan jag markera dessa och byta plats på dessa på något sätt? Alltså utan att ta hjälp av ett tredje spår utan bara markera två stycken och trycka på en knapp så de bytar plats?

Annons
Postat

Menar du spår (tracks) eller clips?

Om det är spåret du vill flytta, så är det bara att klicka och dra. i "trackheadern" (hemgjort ord) till vänster i track view.

Om du vill flytta ett clip från ett spår till ett annat, så är det faktiskt oxå bara att klicka och dra. Det är inte mycket meckigare än att byta plats på två ord i en textredigerare. Att tänka på kanske: Håll in shift-tangenten när du flyttar clipet uppåt o neråt bland spåren; så att du inte råkar slajda den i tid.

Något direktkommando typ "byt plats" finns såvitt jag vet inte.

tjing

Postat
Menar du spår (tracks) eller clips?

Om det är spåret du vill flytta, så är det bara att klicka och dra. i "trackheadern" (hemgjort ord) till vänster i track view.

Om du vill flytta ett clip från ett spår till ett annat, så är det faktiskt oxå bara att klicka och dra. Det är inte mycket meckigare än att byta plats på två ord i en textredigerare. Att tänka på kanske: Håll in shift-tangenten när du flyttar clipet uppåt o neråt bland spåren; så att du inte råkar slajda den i tid.

Något direktkommando typ "byt plats" finns såvitt jag vet inte.

tjing

Ah, det var just tidsproblemet jag ville undvika, men det gör jag alltså genom att hålla nere shift? Tack så mycket!

Postat
Ah, det var just tidsproblemet jag ville undvika, men det gör jag alltså genom att hålla nere shift? Tack så mycket!

Japp, shift gäller som sagt. Ofta funkar det rättså bra ändå, lite beroende på hur du ställt "snap to timing/grid/" (eller vad det nu heter) och hur pass du zoomat visningen i track view. Om du har "snap" satt till "off", så MÅSTE du hålla nere shift, annars har du inte en chans att få det rätt.

Prova:)

tjing igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.