Jarviguy Postat 28 april 2010 Postat 28 april 2010 Vad är det för instrument? Vad är det han spelar med? Låter som någon vibrator eller visp som slår emot strängar, men de ger inget ljud ifrån sig. Vore mycket tacksam för förslag! http://open.spotify.com/track/0375rRLuWeH5JfAKFqMe2Q
senor fantasto Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 (redigerat) Han är ju violinist, så ljudet är säkerligen frambringat på en sådan på något sätt. Men hur han gått tillväga vet jag inte. Kanske använder han fingrarna. Redigerat 29 april 2010 av senor fantasto
Rabieshund Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Låter som att han använder nåt grovt som stråke. Låter fan som sandpapper efter ett tag, hehe.
D Vibe Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 (redigerat) Låter som att han använder nåt grovt som stråke. Låter fan som sandpapper efter ett tag, hehe. Eller en rasp.. fast det borde slita fasligt på strängarna ☺️ Redigerat 29 april 2010 av D Vibe
4Trax Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 Den ambienta stråkmattan låter lite som Logics Sculpture plugin.
rankey (oregistrerad) Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 (redigerat) Om jag inte missminner mig så fanns det en gång en handhållen batteridriven fläkt i Happy Meal... med en jättemjuk gummipropeller. Låter lite som om det vore en sån som slog på strängarna samtidigt som han spelade 😆 Det skulle iaf funka, utan att skada strängarna. Fast den låter inte som den är fäst på instrumentet, då den inte är konstant i hastigheten. Något/någon ökar och minskar motståndet då och då. Redigerat 29 april 2010 av rankey
Jarviguy Postat 29 april 2010 Trådstartare Postat 29 april 2010 ah, grymt! tack för så fina svar och idéer! det kanske är en fiol som ni säger. tycker bara att den låter så stor i klangen, men jag kanske skulle prova att dra med haspen på min fiol och se vad som händer :-)
Umemagnus Postat 17 maj 2010 Postat 17 maj 2010 (redigerat) Ja, det enda som är rätt är att det är en fiol som spelar "melodin", bakgrunden är defenetivt ingen fiol. Skulle satsa mina pengar på att det är helt enkelt gitarr , spelad med en såndär liten mjölkvisp/skummare på lösa strängar.... Redigerat 17 maj 2010 av Umemagnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.