Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har efter mÄnga om och men bestÀmt mig för att uppgradera min setup. Musiken jag gör Àr hiphop/RnB/Pop och har efter lyssning förÀlskat mig i de gamla A7:orna.

Är det nĂ„gon som provat att köra dem ( eller x:an) med en SUB8? Och kan ge mig en bekrĂ€ftelse pĂ„ om det vore ett bra köp.

Är det motiverat att kliva upp till SUB10 Mk2:an?

Sitter inte i ett jÀttestort rum och lirar och har inte haft möjlighet att prova med subben, men gillar sjÀlva monitorerna. Kan tillÀggas att jag sökt utan framgÄng i forumet.

tack pÄ förhand,

Robin

Annons
Postat (redigerat)
Hej!

Har efter mÄnga om och men bestÀmt mig för att uppgradera min setup. Musiken jag gör Àr hiphop/RnB/Pop och har efter lyssning förÀlskat mig i de gamla A7:orna.

Är det nĂ„gon som provat att köra dem ( eller x:an) med en SUB8? Och kan ge mig en bekrĂ€ftelse pĂ„ om det vore ett bra köp.

Är det motiverat att kliva upp till SUB10 Mk2:an?

Sitter inte i ett jÀttestort rum och lirar och har inte haft möjlighet att prova med subben, men gillar sjÀlva monitorerna. Kan tillÀggas att jag sökt utan framgÄng i forumet.

tack pÄ förhand,

Robin

Hur stort Àr rummet (lÀngsta sida)?

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=869558

Redigerat av Gilbert
Postat
Hej,

4 meter.

( 4 X 3,5 m totalt)

😄

Aha..sÄ enligt devisen i den trÄden Àr det mer eller mindre bortkastat att lÀgga pengarna pÄ en sub i ett rum pÄ cirka 15 kvm.

Postat

OK! tack för supersnabbt svar. jag ska försöka lÄna hem en sub vid köp av A7:orna och prova. KÀnner att jag behöver omvÀrdera det beslutet.

//

Robin

Postat
OK! tack för supersnabbt svar. jag ska försöka lÄna hem en sub vid köp av A7:orna och prova. KÀnner att jag behöver omvÀrdera det beslutet.

//

Robin

Att prova Àr alltid bÀst.

Postat

Om du har ett litet rum sÄ kan du har mer nytta av ett par bra lurar som referens för den lÀgsta basen, Àn att du skaffar en sub - men om du ÀndÄ tÀnker skaffa en sub, sÄ Àr Sub8 oftast lÀmpligast till A7/A7X.

• 3 mĂ„nader senare...
Postat

Det blev ett par Adam A7x..ingen sub men jag Àr supernöjd med dem, ska bara spela in dem nu. Tack för synpunkterna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.