Kna_Clubber Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Tjena Skulle behöva lite publik ljud, massa folk som skriker och lite sÄnt. NÄn som vet var man kan hitta de?
Dna the Synthmaestro Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 I magix music maker 7 fanns det en inbyggd synth som genererade publikljud, kolla in den đ
wonderboy Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Ordna en spelning! đ NĂ€, allvarligt talat. Det finns ju gott om publikljud man skulle kunna anvĂ€nda. Problemet Ă€r vĂ€l om man vill göra det lagligt. Jag har tillgĂ„ng till ett par serier ljudeffektskivor via jobbet. Skitbra kvalitet pĂ„ ljuden, bl a en uppsjö olika publiker. AlltifrĂ„n ett litet gĂ€ng pĂ„ rökig pub till arenapublik. Dock kostar de svinsupermycket. Jag köpte dem inte sjĂ€lv sĂ„ jag vĂ„gar inte sĂ€ga exakt. Dessutom köptes en komplett serie om 10 CD-skivor, jag vet inte ens om man kan köpa dem en och en. LĂ€raren som köpte in dem hĂ€vade alltid att serien kostade 8 000 kr. Men dĂ„ har man ocksĂ„ köpt rĂ€tten att anvĂ€nda dem i kommersiella sammanhang. Heter de "The Hollywood Edge" nĂ„nting sĂ„nt. Sök annars pĂ„ Google. Sökord "Sound effects". Altavista.se har t o m en speciell sökflik för ljud. Min erfarenhet Ă€r dock att ljudkvaliteten oftast lĂ€mnar en hel del i övrigt att önska. Ett par gĂ„nger har vi hittat schysst inspelade och "MP3:ade ljud men man fĂ„r slita hund. Lycka Till!
denton (oregistrerad) Postat 13 januari 2005 Postat 13 januari 2005 Pröva hÀr http://www.independent.nu/
olivetti (oregistrerad) Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Pröva hÀr http://www.independent.nu/ I o för sig bra ljudbank, men inga publikljud.
Jazzman Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Sök hÀr och hÀr Sen Àr det ju en annan grej om man fÄr anvÀnda dem kommersiellt..
JJRockford Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 Jag Ă€r ocksĂ„ intresserad av denna trĂ„d, dĂ€rför skriver jag hĂ€r och klickar i "skicka email vid svar" sĂ„ att jag inte missar nĂ„got. đ
Coffeemidget Postat 16 januari 2005 Postat 16 januari 2005 men du, du kan ju ta ett halvdant hyfsat lÄngt crowd-ljud, ett till liknande och panorera höger respektive vÀnster, sedan spela in dig sjÀlv och kompisar en minut var och sedan bara gröta ihop allt. och som extra bonus kan du breta pÄ en tredje crowd smÀck i mitten, De e lÀtt Ä hitta halvdanna crowd ljud, men om du dubblerar dig sjÀlv och kompisar in i smeten sÄ fÄr du en viss klarhet men ÀndÄ det massiva sorlet me de kassa samplingarna och djupet i panoreringarna och om du lÀgger pÄ nÄt kul verb
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.