Jump to content
Annons

En fråga


bonsoirjohnjohn

Recommended Posts

Finns det nån möjlighet att liksom få ett sequenserspår att spela olika syntars noter? Fattar ni? Om man kunde vara i sequensern och göra en trumbeat med samplingar och en del synthljud på samma spår liksom så att man kan ha översikt på alla toner på samma gång. Hoppas ni fattar frågan för det vore ganska viktigt och fett för mig, fråga mig annars så kan jag förklara mig mer i detalj :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag vill lätt kunna bygga beats genom att rita toner och slippa hoppa mellan olika spår hela tiden, eller om man kan programera enkelt på det sättet i combinator eller nåt? Har inte lärt mig det där men skulle vilja jobba lite mer som Redrum fast för hela beats och kunna se en längre tidsträcka på samma gång... Usch vad jag kan lite om programmet :/

Ungefär jobba lite så här http://www.metacafe.com/watch/1376781/fl_s...t_in_fl_studio/

Redigerat av bonsoirjohnjohn
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Så här skulle jag vilja kunna jobba på nåt sätt, men ändå kunna välja vilken ton det ska vara och inte bara vart noten skall placeras i tidslinjen i sequensern:

Untitled-1.jpg

Dessutom skulle jag vilja kunna välja själv hur många lanes så man kan bygga såsom man vanligtvis kan bygga trummor i redrum i sequensern.

Redigerat av bonsoirjohnjohn
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... om du ändå vill använda olika lanes, vad vinner du då på att kunna trycka in det i samma spår?

Äh, nåväl, visst borde det gå att göra med en combi. I programmeraren kan du ju välja vilka tangenter som ska skicka notinfo till vilken enhet i combin (precis som i NN-XT/19 tex, där man styr olika tangenter till olika samplingar). Har ju inte testat men det ska väl inte vara nåt problem att skicka det till en redrum? Skulle det inte gå kan du alltid lasta in trumljud i en sampler och skicka notinfon dit.

Förklarar jag rörigt...?

Redigerat av UNiT
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tyvärr kan inte Reason eller Record editera mer än ett klipp eller spår åt gången.

En funktion som jag också saknar som funnits länge hos tex Cubase.

Du kan skapa en combi som splittar tex trummor och bassynt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... om du ändå vill använda olika lanes, vad vinner du då på att kunna trycka in det i samma spår?

Äh, nåväl, visst borde det gå att göra med en combi. I programmeraren kan du ju välja vilka tangenter som ska skicka notinfo till vilken enhet i combin (precis som i NN-XT/19 tex, där man styr olika tangenter till olika samplingar). Har ju inte testat men det ska väl inte vara nåt problem att skicka det till en redrum? Skulle det inte gå kan du alltid lasta in trumljud i en sampler och skicka notinfon dit.

Förklarar jag rörigt...?

Jag är ganska dålig på att se helheten om inte helheten verkligen syns. Om man överdriver. Jag har svårt att ha i arbetsminnet i hjärnan jättemånga uppgifter samtidigt och rytmvis så vore det guld att kunna bygga så här. Låt säga att jag vill ha en effekt från en ton, som spelar var tredje bar, skitdrygt om det ska behöva ligga på ett eget spår. Känns som som man skulle kunna jobba sjukt mkt snabbare om man såg mer av helheten på en gång. Iaf jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde en liten combi split. Är det nåt liknande du vill?

tramsig låt med bara en test 😄

Hoppas du förstår hur det funkar 🙂

http://trace.ziphoid.com/combi_split.rns

Fan va fett! 🙂😄 :D Nu ska jag bara titta hur du gjorde detta också så jag kan göra det själv! Ja det ser typ ut exakt som jag tänkte får se hur det blir att arbeta i det nu! Tusen tack! 🙂

Jag tror det iaf, ska kolla noga nu vad du har gjort 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...