Jump to content
Annons

Ofrivillig Tempo-sync Logic -Reason


Joelbille

Recommended Posts

Var inte säker på om jag skulle posta här eller i reason, eftersom ämnet berör båda...

Hur som helst: Om jag har igång Logic (8) och startar Reason öppnas mitt standardprojekt, och sätts i Slavemode, och allt funkar. Förutom att tempot i Logic sätts till det som gäller i Reason. Väldigt jobbigt då logic verkar ankra ljudfilerna efter tempo och rörs ihop fullständigt. Extra jobbigt om man inte har antecknat tempot, så får man sitta där och pilla. Någon som vet vad det rör sig om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När du öppnar dokumentet i Reason skickas dess BPM över till Logic. Annars är det så att tempot i Logic styr Reasons tempo dvs. ändrar du tillbaka tempot i Logic så blir det ändrat i Reason också.

Men förstår jag dig rätt, du har haft Logic ställt på 120 BPM när du har klippt audio till en Reasonlåt som egentligen är i ett annat BPM?

Link to comment
Dela på andra sajter

När du öppnar dokumentet i Reason skickas dess BPM över till Logic. Annars är det så att tempot i Logic styr Reasons tempo dvs. ändrar du tillbaka tempot i Logic så blir det ändrat i Reason också.

Men förstår jag dig rätt, du har haft Logic ställt på 120 BPM när du har klippt audio till en Reasonlåt som egentligen är i ett annat BPM?

Nja alltså tempot syncar och är alltid samma i Logic och Reason, men när jag öppnar ett Reasonprojekt ändrar Logic tempo till det som är i reason. Jag hade hellre velat att Reason anpassade tempot till det som är i Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...