Basso Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 Det där ser väldigt spännade ut må jag säga. --RME BABYFACE-- //Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 Hade den haft FW800 så hade jag köpt den direkt. USB är jag inte så lite skeptisk till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 Titta, en blå "Apogee Duet" fast med 8 ch ADAT I/O och det sitter MIDI I/O i piskan. Vad gäller USB 2.0 så används tekniken man utvecklade till Fireface UC. Min enda fråga är , varför är ytan 1/3 av bildskärmsstorleken? Fem kanaler i bredd och sedan måste man scrolla åt alla håll? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 Hade den haft FW800 så hade jag köpt den direkt. USB är jag inte så lite skeptisk till. Jo, USB är inte så kul men RME har faktiskt lyckats: http://www.rme-audio.de/en_products_firefa...s/en_uc_general Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 Jo, USB är inte så kul men RME har faktiskt lyckats: http://www.rme-audio.de/en_products_firefa...s/en_uc_general Det går inte. Det är hårdvaran som gör att USB är mer ineffektivt än FW. Att man lyckas pressa ner latency beror enbart på att maskinerna är snabba. Vill du övertyga mig så får du presentera ett klockcykel schema för båda. Reklam broschyrer ger jag inte ett dugg för. De vågar inte ens påstå att deras USB lösning fungerar lika bra vid hög last som firewire. Men de skriver att drivrutinen inte skapar mycket last. Men det är inte samma sak. Men visst, ju snabbare maskinerna är och ju fler cores de har desto mindre har betydelsen för ljudströmmar som är små i jämförelse med maskinernas interna bandbred. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 25 mars 2010 Dela Postat 25 mars 2010 (redigerat) Det går inte. Det är hårdvaran som gör att USB är mer ineffektivt än FW. Att man lyckas pressa ner latency beror enbart på att maskinerna är snabba. Vill du övertyga mig så får du presentera ett klockcykel schema för båda. Reklam broschyrer ger jag inte ett dugg för. De vågar inte ens påstå att deras USB lösning fungerar lika bra vid hög last som firewire. Men de skriver att drivrutinen inte skapar mycket last. Men det är inte samma sak. Men visst, ju snabbare maskinerna är och ju fler cores de har desto mindre har betydelsen för ljudströmmar som är små i jämförelse med maskinernas interna bandbred. "Buffer sizes down to 32 samples can be used in practice with CPU loads close to 100%." http://www.rme-audio.de/en_products_firefa...s/en_uc_general Med det fungerar givetvis inte med alla USB-kontroller som också beskrivs i texten (om man läser den... 🙁 ) Redigerat 25 mars 2010 av Gilbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 26 mars 2010 Dela Postat 26 mars 2010 "Buffer sizes down to 32 samples can be used in practice with CPU loads close to 100%." http://www.rme-audio.de/en_products_firefa...s/en_uc_general Med det fungerar givetvis inte med alla USB-kontroller som också beskrivs i texten (om man läser den... 😆 ) Undrar hur den praktiken ser ut. Cubase som applikation slutar fungera vid runt 50 procent cpu last. Du verkar gilla dem! Har du provat den större UC:n? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 26 mars 2010 Dela Postat 26 mars 2010 Cubase som applikation slutar fungera vid runt 50 procent cpu last. ? Har du provat den större UC:n? Jo, jag har faktiskt kört en UC och den funkade kanon. 64 samples var inga problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lassebasse Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 Hej! Någon som kan ge mig lite info om skillnaderna mellan denna och Apogee Duet? Bättre/sämre? Ska köra den på min Imac Intel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 Hej! Någon som kan ge mig lite info om skillnaderna mellan denna och Apogee Duet? Bättre/sämre? Ska köra den på min Imac Intel. Den stora skillnaden är att babyface har adat och duet går att köpa. Sedan man nog spekulera övriga features och kvalitet. Jag skulle i alla fall välja att babyface före duet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 Den stora skillnaden är att babyface har adat och duet går att köpa. Sedan man nog spekulera övriga features och kvalitet. Jag skulle i alla fall välja attbabyface före duet. Synd bara att den ser jävligt plastig och billig ut. Fattar inte vad de tänkte när de ändå har sneglat så mycket på Duet'en. Kolla filmerna på youtube där de använder snurrplattan på babyface'n, den ser hur glappig ut som helst. Duet'en andas kvalitet och är kvalitet, men den saknar självklart lite fler in/ut och möjlighet till att bygga ut den. Det är synd :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 20 maj 2010 Dela Postat 20 maj 2010 Synd bara att den ser jävligt plastig och billig ut. Fattar inte vad de tänkte när de ändå har sneglat så mycket på Duet'en. Kolla filmerna på youtube där de använder snurrplattan på babyface'n, den ser hur glappig ut som helst. Duet'en andas kvalitet och är kvalitet, men den saknar självklart lite fler in/ut och möjlighet till att bygga ut den. Det är synd :/ Ska bli spännande att se den i verkligheten. RME brukar inte vara plastiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 maj 2010 Dela Postat 20 maj 2010 Kolla filmerna på youtube där de använder snurrplattan på babyface'n Det som jag mest undrar över är hur ett kort med 22 ingångar lyckas med USB 2.0. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 20 maj 2010 Dela Postat 20 maj 2010 Det som jag mest undrar över är hur ett kort med 22 ingångar lyckas med USB 2.0. https://www.studio.se/index.php?showtopic=76521 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.