Jump to content
Annons

Värdet av min Gibson Firebrand

Recommended Posts

Fredde3993 (oregistrerad)
Postat

Hej gott folk!

På grund av en skuld som måste betalas så står jag i hemska tankar om att sälja min älskade Gibson. Vad jag inte har koll på är vilket pris man bör ta. Vill inte bli blåst direkt. Finns där någon "Gibson-kunnig" person här inne som kan hjälpa mig?

Min modell heter:

Gibson LP Firebrand

Av serienumret fick jag fram följande information:

Guitar Info:

Your guitar was made at the

Nashville Plant, TN, USA

April 3rd, 1980

Production Number: 60

Gitarren är i bra skick.

Runt vilken prisklass tror ni denna ligger inom?

/En väldigt deprimerad Fredrik

Annons
BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

svårt att säga, men 20 - 25 lock kan du säkert få om den är i bra skick.

förstår att det svider...

för allt i världen så sälj inte till någon butik för då får du halva priset av värdet max.

Postat

Min The Paul -78 köpte jag för några år sedan för 8000 kr (med orginalcase) i en secondhand-musikaffär. Har hittat The Pauls på blocket några gånger och de har legat på mellan 6000-8000 kr. Caset kan dock vara värt ett eller ett par tusen, om man har tur.

Firebrand vet jag inte så mkt om, så jag googlade lite. Det verkar som Firebrand är något mer deluxe än The Paul då den är gjord av mahogny. Men på samma sida hittar jag också detta:

Vintage Value For 2008 :

1978 - 1982 > $800 to $1 200 ( the paul )

1980 - 1986 > $800 to $950 ( firebrand )

1996 - 1998 > $550 to $700 ( the paul II )

Sidan jag kikade på är: http://vintage-guitars.blogspot.com/2006/02/gibson-paul.html

Sjukt bra gitarr för övrigt! Borde kosta mer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.