Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Äsch dĂ„. Har bara laddat ner demon för att testa för skojs skull... men hittar ingenstans hur f-nken man stĂ€ller in program change (i Cubase SX nĂ€rmare bestĂ€mt). DĂ€r man normalt stĂ€ller in "bnk:" och "prg:" kan man endast vĂ€lja 'default' vid HyperCanvas. NĂ„gon som vet?? 😉

Annons
Postat

Du kanske mÄste gÄ in i Hypercanvas och spara preset'sen i programmet som du sedan vÀljer i trackmanagern... tror den har det upplÀgget.

Postat

NÀÀfan. Det hjĂ€lpte inte. NĂ€r jag starar om SX och vĂ€ljer min sparade preset i HyperCanvas, sĂ„ kommer den ihĂ„g de olika kanalernas volymnivĂ„er, men f-n inte vilket ljud jag hade valt... 😆

Postat

Jag har haft liknande problem med Hypercanvbas och ocksÄ med en del övriga Edirolprodukter. Vet inte om det Àr för att den skall följa GM Midi (piano kanal 1 osv)som det blir sÄdÀr.

Postat (redigerat)

Fattar egentligen inte vad du menar men jag laddar in det via vst instrument och sedan vĂ€ljer jag midikanal 1, Grand 2, nĂ„'n slags stĂ„lstrĂ€ngad, 3, stĂ„bas och trummorna tror jag ligger pĂ„ 10:an.... 😄 fast jag har bara super inte hyper men det Ă€r nog samma stuk dĂ€r 🙂

Redigerat av karl
Postat
Fattar egentligen inte vad du menar men jag laddar in det via vst instrument och sedan vĂ€ljer jag midikanal 1, Grand 2, nĂ„'n slags stĂ„lstrĂ€ngad, 3, stĂ„bas och trummorna tror jag ligger pĂ„ 10:an.... đŸ˜± fast jag har bara super inte hyper men det Ă€r nog samma stuk dĂ€r đŸ˜±

Jo jag gör ju pÄ samma sÀtt, och vÀljer alltsÄ instrumenten för respektive kanal inuti HyperCanvas VST (snarare Àn via Cubase vanliga vis, eftersom det inte gÄr alls). Men nÀr jag sen laddar in Cubase projektet vid senare tillfÀlle sÄ stÄr alla midikanalerna tillbaka pÄ Piano 1. Oavsett om jag gjort Store preset i VSTn innan jag sparade projektet. Sparas dina instrument-instÀllningar med Cubase projektet?

Egghead, vad var lösningen pÄ dina problem? Eller du löste det aldrig?

• 4 veckor senare...
Postat

Nope hittade ingen lösning. Jag kör pÄ ÀndÄ. Döper varje midispÄr och tar fram instrumenten manuellt. Presetsen vill inte ladda sig.

Postat

Hej

Du ska spara i performence och den filen Àr lite gömd - Klicka pÄ namnet Hypercanvas och vips du kan spara o ladda performence. Spara ditt performense i lÄtens namn Àven i samma mapp som dina övriga cubase filer bara om du har olika uppsÀttningar till varje lÄt. Annars kan du ju ha en standard instÀllning i edirols mapp.

JEPP

Postat
Hej

Du ska spara i performence och den filen Àr lite gömd - Klicka pÄ namnet Hypercanvas och vips du kan spara o ladda performence. Spara ditt performense i lÄtens namn Àven i samma mapp som dina övriga cubase filer bara om du har olika uppsÀttningar till varje lÄt. Annars kan du ju ha en standard instÀllning i edirols mapp.

JEPP

Jösses! DET var inte lĂ€tt att hitta...! Hur #€%&$ kan man gömma en funktion pĂ„ det viset?!? 😼

Och varför inte göra som med alla andra VSTi sÄ man kan vÀlja i den vanliga patch-panelen och spara med i Cubase-projektet...?

NĂ„ja, tur att du dök upp. Tack för hjĂ€lpen! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.