Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har sökt runt och lÀst i olika trÄdar om budget monitors i detta forum och nÀstan alla verkar vara överens om att det Àr skit! Menmen jag har inte nÄgra avancerade mixingskills men behöver en vÀlfungerande hemma studio till bandet för demoinspelningar, lÄtarrangemang, skrivning och sÄnt, sÄ Àr i behov av ett par monitors att ersÀtta mina vanliga stereo högtalare som jag kör genom en hemmabioförstÀrkare (fÀrgar ljudet en hel del....)

Anyway. . Har kikat runt lite och de fÄr max kosta 2500 kr. Vad ska jag dÄ satsa pÄ? Ett par Alesis 520 active eller ett par beggade Tannoy Reveal Active? UngefÀr samma peng i bÄda ser det ut som.

Har ni nÄgra andra förslag i samma prisklass som Àr bÀttre Àn ovanstÄende sÄ sÀg gÀrna till, men 2500 kr Àr taket.

Tacksam för hjÀlp!

/Mathias www.myspace.com/pompeinights

Annons
Postat

jag kikade pÄ dom nu, de Àr för dyra! 2500 e nÀstan för högt redan nu dÄ ekonomin inte Àr den bÀsta. Inga andra alternativ som kÀnns bra?

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
jag kikade pÄ dom nu, de Àr för dyra! 2500 e nÀstan för högt redan nu dÄ ekonomin inte Àr den bÀsta. Inga andra alternativ som kÀnns bra?

Köp 520:orna de Àr mer neutrala Àn Tanooyerna och de gÄr dessutom att frekvensjustera in mer efter din valda lyssningsplats Àn Tannoy:erna.

Postat

beg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.