Jump to content
Annons

New Pro Tools Instrument Expansion Pack


svante

Recommended Posts

Det ser ut som om att A.I.R:s uppdateringspaket "Pro Tools Instrument Expansion Pack" är på ingång närsomhelst. Prisättning och uppgraderingsalternativ verkar dock inte klart. Här är några nyheter kring var och en;

Structure 1.1

EXS modulation export, 5gb nytt innehåll

Strike 1.5

3d interface, Utvecklad Style editor, Utvecklad MIDI export, Sample Import, 10gb nya samplingar

Hybrid 1.5

4 nya noise types, 2 nya multiwaves, 256 nya patches

Velvet 1.3

9 nya tines, 3 inbyggda reverb

Transfuser 1.3

Ny avancerad basmodul, 1.6 gb nytt innehåll

Här är några videolänkar;

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...langid=100&

http://www.airusersblog.com/namm-2010/

Spännande detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har kollat in demofilmerna för dessa nu.

- Oooh la laa, säger jag tillsvidare. Om det är så att man drar igång nån slags rabatterad uppgraderingskampanj för de som redan har någon av dessa så kommer jag nog att investera i rubbet. Har testat alla instrumenten innan, några i lightversioner, men Strike och Transfuser i fullversion. Det känns som om att A.I.R har lyssnat på en del kritiska röster kring hur dessa V.I:s har fungerat innan och att man rättat till ett och annat utifrån dessa. Basmodulen i TRANSFUSER är ju grymt efterlängtad, likaså det numera enklare handhavandet med STRIKE. STRIKE är verkligen en plugg jag älskar men också förbannat p.g.a vissa tillkortakommanden. Dessa är fixade nu. Bl.a så är nya Export Midi ett rejält effektiviserande kring hur Midi SKA kunna exporteras från plugg till spår. Synten HYBRID har också växt till sig verkar det som. VELVET låter lika fint som innan men med de nya reverben och klangerna så får man mer godis helt enkelt. Jag gillar också STRUCTURES nya ljud och möjligheterna att redigera orkesterljuden som visas på airuserblogg. Kan bli en riktig (orchestra) hit.

HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS nu dessa lanseras innan sportlovet!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...